• jagoduoentill

inte äta gröt när man bantar??

ska man inte det?
    jag äter gröt till frukost o nu fick jag reda på att det e en big no no...

men det måste väl ändå vara bättre än mackor el kornflakes?

vad äter ni andra till frukost när ni bantar? 

• Svar på tråden inte äta gröt när man bantar??
  • Aprilbarn1

Det beror ju på vilken sorts diet du går på. GI och utan kolhydrater brukar man ju avstå gröt och bröd och sånt, men är det ingen speciell diet du går på utan bara i allmänhet vill gå ner i vikt så tycker jag gröt på fullkornsflingor brukar vara bra eftersom man håller sig mätt ganska länge och långsamma kolhydrater gör att sötsuget minskar.. Hoppas det gav dig lite hjälp!

• jagoduoentill

havregrynsgröt är det jag äter...

tänkte börja med camebridge lite smått o försöka avstå från kolhydrater så gott det går...

vad kan man annars äta till frukost som inte innehåller kolhydrater?

HAR INGEN KOLL ALLS 

• Kjell2
    jagoduoentill skrev 2010-10-26 08:08:08 följande:
    havregrynsgröt är det jag äter...

tänkte börja med camebridge lite smått o försöka avstå från kolhydrater så gott det går...

vad kan man annars äta till frukost som inte innehåller kolhydrater?

HAR INGEN KOLL ALLS 
    Själv tycker jag havregrynsgröt är en utmärkt frukost när jag vil gå ner i vikt. Lågt GI värde, lättlagat, gott, håller mig mätt och belåten länge.

En frukost utan kolhydrater är t ex ägg och bacon.
  • Aprilbarn1

Proteiner och fett. Bacon, ägg, keso, kesella, nötter, avokado m.m. Det är tips på vad jag åt till frukost när jag inte ville ha kolhydrater. Avstå potatis, pasta, ris och bröd helt om du ska gå på kolhydratsnål diet. Men tänk på att kroppen behöver vissa kolhydrater, det är liksom kroppens bensin så stenhårda regler har jag aldrig lyckats med. Det är liksom kolhydrater i nästan allt nu för tiden, ta ketchup t.ex. Hur mycket socker är det inte iblandat som man inte tänker på? Lycka till :)

• Klockarn
    Kjell2 skrev 2010-10-26 08:12:11 följande:
    Själv tycker jag havregrynsgröt är en utmärkt frukost när jag vil gå ner i vikt. Lågt GI värde, lättlagat, gott, håller mig mätt och belåten länge.
    Samma här. Äter havregrynsgröt med 10 cashewnötter, lättmjölk och ett päron efteråt, och håller mig mätt och belåten fram till lunch utan problem.
Svar på tråden inte äta gröt när man bantar??