• mammatill2härligavildar

Hjälp mig hitta en åkpåse som är större än 100cm lång

Halloj!

Sonen sover ute på dagis och då behöver han ju ha en åkpåse. Har haft en som är 98cm lång, men den känns lite trång nu. Han är 90cm så det finns ju plats kvar. Men när vi provar den hemma hamnar huvudet helt i överkant så det ser inte alls mysigt ut. Han har ju liksom inte fötterna i samma läge som man har när man står, när man ligger ner, utan vinklade neråt, så han tar upp hela påsen. Skulle vilja ha nån lite rymligare åt honom, gärna som inte är hutlöst dyr, men kan ju oxå jaga en begagnad.

Har kikat på gladaungar.se som har en som verkar bra. Men dom svara inte på mail o telenr har upphört samt att det står på hemsidan att dom är slut i lager, så det verkar kört.

Nån som vill tipsa mig???

• Svar på tråden Hjälp mig hitta en åkpåse som är större än 100cm lång
  • La Lola

En vanlig sovsäck, barn eller vuxenmodell, funkar utmärkt.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*

Jo jag kikade på en vanlig sovsäck. Men dom är så glansiga på baksidan, samt har inte uttag för sele. uttag kanske jag kan fixa. Men i vår vagn måste vi ta bort bygeln för storebror när han ska sitta i med åkpåse och då bör vi ha sele, samt att det är lite bökigt om det glider ner. Men i krisfall få han väl ha en sån på dagis bara. Skulle vilja ha en som funkar hemma oxå hellst.

Ska kolla länkarna nu.

• Latika

Babylooba säljer Geggamojas åkpåsar i fleece. De är riktigt stora och rymliga. Vi har en själv. Den är 110 cm lång och ca 50 cm bred. Inte jättetjock men mysig och skön och så kan man dra upp åkpåsen över fötterna.  Den funkar ju att sova ute med om man sover på t ex en lammullsfäll och så med varma fleecekläder i åkpåsen.
    Här är en direktlänk:
    Länk till Babylooba 

• giraffi

rekommenderar everest sovsäck för junior finns uttag för sele kostar 299 och är varm.

annars funkar lite större juniorsovsäck bra i vagn oxå, brukar inte behöva vikas under utan bara vara mer öppen upptill och ha "överskottet" upptill så att säga...

lycka till

Latika: Tack, men jag tror jag vill ha en lite tjockare:) Men väldigt fin var den.

Giraffi: Är det den som stadium sålt? För jag har kollat på alla stadium i stan o den är slut helt o kommer inte in igen=( Dom hade nån junior sovsäck för samma pris men då utan uttag för sele. BLir väl den om vi inte hittar nån annan så kanske vi kan ha den från geggamoja hemma i vagnen=)

• alvide

Vi har en sovsäck till vår dotter (Vaude) och vi köpte antiglidskydd som man har under dukar och mattor att ha under sovsäcken. Kostar inte många kronor.

• versan

Är du sykunnig så öppna upp den befintliga åkpåsen i fötterna & sätt dit ett nytt tyg i samma färg eller avikande.
    & sy sedan fast den i dragkedjan det gjorde jag när våran tjej hade vuxit ur sin åkpåse & det gjorde att jag kunde ha samma åkpåse 1år till.

• LillaBlomman1

Lodger har jättebra åkpåsar på 106 cm och de är jättefiffiga lager på lager-passade.
    Har en sån själv och lillen har inte klagat än iallafall Skrattande

alvide skrev 2010-10-27 09:42:24 följande:
    Vi har en sovsäck till vår dotter (Vaude) och vi köpte antiglidskydd som man har under dukar och mattor att ha under sovsäcken. Kostar inte många kronor.
    Smart! Hittar jag ingen annan så köper jag nog en sovsäck för barn o gör så=)
    versan skrev 2010-10-27 09:45:29 följande:
    Är du sykunnig så öppna upp den befintliga åkpåsen i fötterna & sätt dit ett nytt tyg i samma färg eller avikande.
    & sy sedan fast den i dragkedjan det gjorde jag när våran tjej hade vuxit ur sin åkpåse & det gjorde att jag kunde ha samma åkpåse 1år till.
    Å, oxå smart. Men sykunnig? Näää tyvärr=) Å så vill jag ju ha den förlängda delen fodrad o mysig den me, så det blir alldeles försvårt för mig. Inser mer o mer hur bra det vore att kunna sy när man har barn=) Men tack för tipset.
  • M  och  M
    giraffi skrev 2010-10-26 21:23:44 följande:

rekommenderar everest sovsäck för junior finns uttag för sele kostar 299 och är varm.

annars funkar lite större juniorsovsäck bra i vagn oxå, brukar inte behöva vikas under utan bara vara mer öppen upptill och ha "överskottet" upptill så att säga...

lycka till

Den verkar ej komma in i butik denna säsong tyvärr :( Jag har själv varit ute efter en
Svar på tråden Hjälp mig hitta en åkpåse som är större än 100cm lång