• Jennie1987

Sprutor?

Jag har ätit 4 kurer med Pergotime och ägglossat på två av dom. Men det har inte blivit något +.

På fredag ska jag till min läkare och vi ska prata om att kanske gå vidare till sprutor.

Så jag undrar helt enkelt om det finns någon här med erfarenheter kring detta? Är det någon mer som gått från misslyckade Pergokurer till sprutor, och har det iså fall hjälpt?
    Är det några tankar som jag bör ha med mig till läkaren?
    Jag vet ingenting om detta och känner mig lite vilsen... Så snälla, om någon vet något om detta så överös mig med all er information! :)

Tack på förhand! ♥

• Svar på tråden Sprutor?
  • 2nallepuh

ja ha med misslyckats  nu igen med pergotemi 4 gånger men och ägglossnat tre gånger bra. och sak börja emd sprutorna nu men hoppas det hjälper alltså.. hur ha det gått med dig?

• Jennie1987
    linnet23 skrev 2012-01-30 05:23:14 följande:
    ja ha med misslyckats  nu igen med pergotemi 4 gånger men och ägglossnat tre gånger bra. och sak börja emd sprutorna nu men hoppas det hjälper alltså.. hur ha det gått med dig?
    Tråkigt att du också misslyckats :(
    Jag tog Puregon (spruta) i början av förra året (Oj! Vad fort tiden går!) och blev väldigt överstimulerad, mina äggstockar och äggblåsor blev jättestora, jag fick läggas in akut pga smärtan. Men det gick över av sig själv så småning om.
    Så det blev inget med Puregon för min del. Jag har inte fått någon behandling alls sen mars 2011, men under det året lyckades jag få tre spontana mensturationer och en egen ägglossning! Helt otroligt!
    Jag har dock inte blivit gravid, och har just ätit en ny kur med Pergotime, min gyn vill testa det igen eftersom jag ägglossat på egen hand i November, så han tror att min kropp kanske börjat fatta galoppen.
    Så nu väntar jag bara, på måndag ska jag ta blodprov för att få veta om jag ägglossat eller inte.

Hoppas sprutorna hjälper för dig och funkar!
  • 2nallepuh

hej jo  dom  det gick på första  försöket med sprutorna gjorde det. och det är jag glad i  så  väntar äntligen  andra barnet  nu,  som kommer i nov  i slutet.

hur ha det gått för dig?

• Jennie1987
    2nallepuh skrev 2012-09-14 16:28:04 följande:
    hej jo  dom  det gick på första  försöket med sprutorna gjorde det. och det är jag glad i  så  väntar äntligen  andra barnet  nu,  som kommer i nov  i slutet.

hur ha det gått för dig?

Vad kul att det funkat! :) Grattis!

Jag har fortfarande inte fått något + :(
    Nu sitter jag och väntar på bim. Är på äl+5 idag.
    Har testat insemination en gång nu, och fick jättefin äl då. Men det tog sig inte tyvärr.
    Denna månaden hade jag ägglossat redan dag 12, såg min läkare på vul dag 13. Så då tog vi denna omgången med att försöka själva. Så vi får se.

Svar på tråden Sprutor?