• nanale

Fördomar....

Blev riktigt förbannad idag då en kollega kommenterade att man inte ska skaffa barn som ung då en bekant till hennes son hade skaffat barn när denne var 22. Hon tyckte de var riktigt jobbigt att hålla käften när hon träffat mamman, för att hon minsann ville påpeka att detta inte var okej..
    Där satt jag, blev ensamstående mamma när jag var 20. Tror hon själv insåg hur klantigt detta var men....
    till saken.
    Alla skaffar barn när man är redo, och att skaffa barn vid 22 års ålder anser iallafall inte jag att man är för ung.

Till saken... Jag tycker vi unga mammor gör ett fantastiskt jobb, ensamstående eller två. (det gör även äldre mammor också) men... Finns en hel del fördomar och det tycker jag inte är ok.

Kram på er alla, vi gör ett fantastiskt jobb!!!

• Svar på tråden Fördomar....
  • thenalle

Min barnmorska tyckte jag var en "ung" mamma och jag var ändå 25 år skulle precis bli 26. så man kan ju börja undra. jag tycker inte det är fel att skaffa barn när man är 22.

• Ljushuvud

Det är inte åldern som är problemet, det är den sköra grund som en yngre kvinna har skaffat sig för att barnet skall få den bästa tänkbara starten i sina första 20år!

Kvinnor kan bli gravida när de är 13,, kanske ännu yngre.. Är det lämpligt?! Varför är det inte lämpligt? Det är f-n inte fördomarna som är problemet, det är bristen på insikt och ansvar som är problemet när man fortfarande är ett barn!

Men visst finns det de som uttalar sig på ett dåligt sätt,,,

Svar på tråden Fördomar....