• Anonym (frågvis)

Personliga assistenter - är det här normala arbetstider?

Jag har startat en tråd tidigare men med en annan frågeställning.

Jag undrar hur era scheman ser ut, jag jobbar ibland 4 dagar på raken 13h arbetspass, är det vanligt förekommande med de arbetstider för personliga assistenter?

• Svar på tråden Personliga assistenter - är det här normala arbetstider?
  • Anonym (Japp!)

Jag jobbade 6 24-timmars pass i månaden. Tiderna kan se ut hur som helst ja... Det är bla därför jag inte jobbar som ass längre. Världens skitjobb!

• Spanjoren

Normalt är väl inte så mycket frågan som om det är lagligt. Vad säger facket om dygnsvila?

C´est la vie pero no se la toque
  • Anonym (Noa)

Inte assistans finns det inget som heter "normala arbetstider" Jag har jobbat alla möjliga tider, ett tag hade jag fem 12h pass på raken - vaken natt! Det var tufft, men då var jag å andra sidan ledig tre nätter därefter. Jag har också haft PA-jobb där jag jobbat en vaken natt, ledig en natt, jobba en vaken natt, ledig en natt... Vidrigt!

Mitt tips: Prata med schemaläggaren om du tycker det är jobbigt! Kanske finns det någon som vill byta dagar med dig? Det kanske finns en anledning till att passen ligger som de gör (t ex kontinuitet för brukaren)?

• Anonym (Noa)
    Anonym (Noa) skrev 2010-10-26 12:51:44 följande:
    Inte assistans finns det inget som heter "normala arbetstider" Jag har jobbat alla möjliga tider, ett tag hade jag fem 12h pass på raken - vaken natt! Det var tufft, men då var jag å andra sidan ledig tre nätter därefter. Jag har också haft PA-jobb där jag jobbat en vaken natt, ledig en natt, jobba en vaken natt, ledig en natt... Vidrigt!

Mitt tips: Prata med schemaläggaren om du tycker det är jobbigt! Kanske finns det någon som vill byta dagar med dig? Det kanske finns en anledning till att passen ligger som de gör (t ex kontinuitet för brukaren)?
    INOM assistans... ska det ju vara
  • Valkyriia