• Mille11

Svart karamellfärg!?

som rubriken...

vart hittar jag svart karamellfärg?

• Svar på tråden Svart karamellfärg!?
  • Mille11
    jådåsåatt skrev 2010-10-26 21:31:51 följande:
    Panduro hobby har, annars finns de flesta färger på kakburken.se
    Har tyvärr ingen Panduro i närheten. Och festen ska vara innan kakburkens leveransdag. :(

Men tack i alla fall!
  • jådåsåatt

Ok, värre då. Har dock sett det i en större Ica maxibutik, kanske kan vara värt att ringa runt?

• Mille11
    jådåsåatt skrev 2010-10-26 21:36:52 följande:
    Ok, värre då. Har dock sett det i en större Ica maxibutik, kanske kan vara värt att ringa runt?
    Ja men Maxi finns ju här, 2 olika så någon borde kanske ha det...får kolla. :)
  • jådåsåatt

Ska du färga marsipan? Kommer ihåg när dottern fyllde ett och jag skulle göra prinsesstårta med svart lock, jag fick gnugga bort färg från diskbänken i veckor efter.
    Så lägg nått under och använd handskar:)

• Twiist3d

Vi gör alltid tårtlocken mellan en plastpåse!

Klipp itu en vanlig plastpåse (från affärer.. dom röda/gröna)
    Sen lägger man bara marsipanen mellan plasten och rullar på! =)
    Inget kladd och inga fläckar ! =)

• Skruttunge

Det går inte att få marsipanen helt svart med hjälp av karamellfärg. Den är omöjlig att mätta själv. Det blir mest grått!

Gå in på ett konditori och be om att få köpa en bit svart marsipan istället, så får du riktigt kolsvart marsipan

~ Beräknad födelse 5 januari 2011 ~
  • Nalle Puh73
    Mille11 skrev 2010-10-26 22:35:11 följande:
    Nej, vi ska färga spaghetti eller potatismos...
    Finns svart spagetti att köpa. Jag köpte vår på Ica Maxi. Blir iof mörkgrå när det koka för färgen släpper i vattnet lite.
    ♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Zanna1983

Nu kanske det är försent men Panduro har ju också webbshop. Köpte svart karamellfärg där för 2 år sedan. Annars som inlägget ovan kan du köpa svart pasta på ICA. Brukar vara lila förpackningar. ZETA tror jag märket heter men är inte säker. Lycka till

• Solstice

Jag har köpt svart färg på ett tårtkonditori, är en pasta som man färgar marsipan/sugarpaste med men vet inte hur den blir att färga annan mat med.

Färgar inte av sig vare sig på händer, bänkskiva eller i munnen när man äter den och marsipanen blev verkligen SVART!

Svar på tråden Svart karamellfärg!?