Anonym (Smärtor) skrev 2010-12-07 04:11:54 följande:
"Gnäll" hur mycket du vill, det brukar hjälpa en del faktiskt

, Var steloperation det enda din läkare pratade om ? Har nämligen hört om en annan metod, det är ett implantat som ska ersätta den onda disken, "diskprotes", det ska finnas en professor vid namn Björn Strömqvist på ortopedkliniken i Lund som pratade gott om just denna metod än en vanlig operation.
Fick brev hem idag om att vårdgarantin inte gällde MR, ev kommer jag bli erbjuden MR någon annanstans för att minska kötid. Har fått direktnummer till en medicinsk läkare så ska ringa denne imorgon och höra om man själv kan vända sig till något annat sjukhus. Gå här och vänta är så tröttsamt.
Ja ts du har ju rätt att välja vilket sjukhus du vill fria vårdvalet
Hoppas du får en snabbare tid och slipper vänta.
Som jag har skrivit innan pratade han om träning där i Ängelholm under åtta veckor, nervrotsblockad och om stelop. Men det är överläkaren som ska besluta vilken behandling som passar min problematik.
Han trodde att nervrotsblockad inte skulle hjälpa mej. Op var på tal därför att jag inte har nån disc mellan kotan. Jag få vänta och se vad det kan bliva men förbereder mej för dom olika allternativen mentalt.:)