• PriceLess

Mamma+ Mamma eller Mamma+ Mammi ?

Hej !Vill gärna höra er erfarenhet ..och ja er andra också som är nyblivna föräldrar hur ni tänker/tycker.

Från början kom vi överens om att vi ska hetta Mamma och Mammi, vilket jag tycker känns bra , och sen om vår dotter kallar oss båda mamma eller något annat så är det okej, men jag vill utgå från Mamma o Mammi.

Finns det ngn regnbågsfam som kallar sig Mamma o Mammi? och såfall kallar era barn er det fortfarande?
    (pratar främst om ni som har barn i 2 års åldern o uppåt)

Och hur är dem på dagis? Säger dem Mamma o Mammi? eller dem kallar er båda mamma ändå?
    Menar Mammi är ju inget svenskt ord, det är ju något man sj kommit på.

är bara nyfiken ! tacksam för svar... !

• Svar på tråden Mamma+ Mamma eller Mamma+ Mammi ?
  • PriceLess

tack för alla era svar !!!

och tack till dig regnbågslycka =) kram på dig också

• PriceLess

Ville bara säga tack för alla ni som har svarat.. ! =) Intressant och läsa allas svar...

Alla gör som det känns bäst för dem så blir det säkert bra=)

Vi har kallat mig Mamma o min fru Mammi, vår dotter är 15 mån och brukar oftast kalla oss båda för mamma.
    ngn enstaka gång Mammi, vet inte om det är svårare att säga Mammi ? eller om Mamma fastnar lättare.

Men vi tänkte kalla oss mamma o mammi ett tag till..o när hon är lite äldre så kanske hon kallar oss Mamma o mammi,
    annars så får vi heta mamma båda två. det går också bra=)

tack för svaren iaf !

• PriceLess

bara en liten uppdatering..;P Vår dotter har mer o mer börjat säga Mamma till mig och Mammi om min fru. Så "som vi helst vill ha det" ..

Känns som hon blivit mer medveten om att vi kallas olika namn..

hon brukar säga mamma och mammi ibland..o krama om oss när hon säger det..sååå gulligt

ha en bra dag alla.

Svar på tråden Mamma+ Mamma eller Mamma+ Mammi ?