• invo

Julklappar till tjej 6 år. Förslag?

Vet att jag är ute lite tidigt... Men skulle va kul att veta vad ni tänkt er för julklappar till barn i samma ålder. Och även ni som har lite äldre barn, vad har ni för förslag? Man försöker ju komma på sånt som de verkligen använder och leker med. Discokula är en given julklapp i år!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-27 09:53
    Egentligen så är jag ju nyfiken på vad andras barn i 6-årsåldern tycker är roligt att leka med osv. Ibland tänker man inte längre än näsan räcker själv, kul med idéer fr andra.
  • Svar på tråden Julklappar till tjej 6 år. Förslag?
  • Millans hustru

vår dotter ska få mer lego. hon har en del men inte så man kan bygga något större. o lite figurer, hon älskar figurer! sen ska hon få något litet till sitt palymo. allt litet nytt drar igång lek med även det hon hade i lådan där sen tidigare.
    sen har hon länge samlat på papo riddare o prionsessor. någon ny kommer hon få (köpt från tradera) samt ett hett önskat (sedan två år inser jag nu) slott till dem i trä från en rea på toys r us. men jag hänger gärna i tråden o hoppas på tips att ge mormor o andra som snart komemr fråga efter kul ideer. Böcker tror jag på också föresten!

• invo

Just det, böcker behövs här också. Och barbie och så önskar hon sig "tjejgrejer"....

• Miss Cee

Dockskåp, om hon inte redan har det.

Hejar också på lego annars.

• Turran

Vår dotters vill ha en laptop, ett eget DS och en Ipod. Sen har hon ringat in en massa saker i en leksakskatalog: diverse Hello Kitty prylar (leksakskök, "bakery shop" med kassaapparat, våg, pengar och frukt och bakelser, picnic korg), uppfällbart lektält, trumset, sminkbord, facepainting kit, kamera. mikrofon för "sing alongs" etc etc.

Vi kommer att köpa en laptop samt böcker och pysselsaker. Eventuellt en liten CD spelare också.

• invo
    Turran skrev 2010-10-28 22:08:29 följande:
    Vår dotters vill ha en laptop, ett eget DS och en Ipod. Sen har hon ringat in en massa saker i en leksakskatalog: diverse Hello Kitty prylar (leksakskök, "bakery shop" med kassaapparat, våg, pengar och frukt och bakelser, picnic korg), uppfällbart lektält, trumset, sminkbord, facepainting kit, kamera. mikrofon för "sing alongs" etc etc.

Vi kommer att köpa en laptop samt böcker och pysselsaker. Eventuellt en liten CD spelare också.
    Ha ha, det lär bli en dyr jul...
    Tack för så många bra förslag!!
  • Fimpen72

Jag har två sexåringar hemma. Jag lät dem surfa runt på hikmet.se och skriva upp artikeljnummer.
    Dottern ville ha lite olika Playmobil, Hello Kitty dagbok, puzzel, Pettson/Findus skrivset.
    Sonen Playmobil, Lego osv

Sen vill jag ge dem pengar så de kan välja lite själva senare.
    Ibland ger vi ju till välgörenhet (rädda barnen, unicef osv) och då är det bäst om de har egna pengar så de väljer hur mkt de vill ge.

• elovesj

Jag tänker CD-freestyle, kontantkort till min gamla mobiltelefon (hon kaaanske ska få börja gå ut själv lite)
    Discokula köpte jag in till min sons kalas häromdagen.KLOCKRENT!
    100:- i ett kuvert (hon tycker att en hundralapp är myyycket att lägga i plånboken)

DS: Har vad jag vet inga spel eller grafik på svenska. Allt är på engelska, vad jag vet =).
    Mina barn får inga sådanna dyra saker överhuvudtaget. Det får bli senare när de kan ta hand om dom. Däremot så älskar min dotter dataspel/nintento etc. Och familjen har ett Wii, så jag köper troligen ett spel till det, som julklapp till henne.

Sen alltid julaftonsklänning =),

Andra förslag:
    Sänghimmel
    Eget smyckeskrin/skattkista/skrin/låda med lås
    Ben10 riktiga armbandsklockan/Hello Kitty

• Millans hustru

Egen cdspelare är toppen om hon inte redan har, dottern älskar sin cdspelare o sina skivor. vi brukar rippa nya skivor så det inte är katastrof om de blir repiga, vill gärna låta dottern ha nöjet att sköta dem själv, men  det händer att de blir repiga fast hon är försiktig.

• vita stenen

Vi har två tjejer somär 5 och 7. De kommer att få lego gemensamt och nåt familjespel. Sen så kommer de att få möbler till sina dockskåp och så önskar sig den äldsta pengar då hon håller på att spara ihop till ett nintendo ds. Så hon kommer att få ett nindento ds spel och fodral till spelet.

Nåt mer kommer vi att köpa men vet inte riktigt vad.

• Lovali

Littelest Pet Shop figurer / tillbehör har varit populärt här länge.

Såg nu också att Mon Chi Chi gör ett återintåg, som 70-talist så blir det en självklar julklapp till min 8 åring Värsta flaschbacks!

Troll gillas också av många småtjejer

Sällskapsspel; här var "Den försvunna diamanten" en favorit i den åldern & gillas mkt fortfarande

• Lucefera

Är inte så mycket för leksaker så som datorer och andra stilla sittande leksaker, de kommer dom få nog av när dom blir äldre!

Skulle kunna gissa att Polly dockorna är ganska poppis.
    Så kanske nå spel till wii, pulkor, bob, och andra ute leksaker.
    Dagskort på närmsta slalombacken.
    En sak som hade garanterat blivit poppis måste vara en snöskoter. Dock lite dyr kanske?
    Ett presentkort på närmsta stall på en ridlektion.
    Besök på badhus/äventyrshus.

Jaaa de finns ju hur mycket som helst som man kan köpa, men jag tror att dom får nog mycket av alla släktningar, så jag skulle nog satsa på en upplevelse. Bara Mamma/pappa och barnet, lite egentid skulle nog uppskattas.

• Analoga

Vår dotter har önskat sig ett stall till sin barbiehäst bl a. I övrigt vet jag inte så mycket; hon får nog snart skriva en önskelista

• invo
    Lucefera skrev 2010-11-04 14:24:46 följande:
    Är inte så mycket för leksaker så som datorer och andra stilla sittande leksaker, de kommer dom få nog av när dom blir äldre!

Skulle kunna gissa att Polly dockorna är ganska poppis.
    Så kanske nå spel till wii, pulkor, bob, och andra ute leksaker.
    Dagskort på närmsta slalombacken.
    En sak som hade garanterat blivit poppis måste vara en snöskoter. Dock lite dyr kanske?
    Ett presentkort på närmsta stall på en ridlektion.
    Besök på badhus/äventyrshus.

Jaaa de finns ju hur mycket som helst som man kan köpa, men jag tror att dom får nog mycket av alla släktningar, så jag skulle nog satsa på en upplevelse. Bara Mamma/pappa och barnet, lite egentid skulle nog uppskattas.
    Ha ha, ja snöskoter blir kanske lite dyrt. Men skulle nog varit poppis. Om det blir snö förtås...
    Många bra idéer!

Har upptäckt Wii dans spelen, får nog bli två olika varianter av dessa tror jag.
  • Bettiz

Till alla som ska köpa Lego: igår, idag + imorgon är det 25% på allt Lego på Toys ´r us!
    Vi var dit och köpte julklappar igår.

• Millans hustru

har ni fler tips? vi står lite tomma just nu, har köpt lite själva, sånt vi tänkt på. nu frågar mormor o moster o fler o vi vill ju gärna hjälpa dem komma på smått o gott! Dottern har inte riktigt förstått sig p det där med önskelista.

• invo
    Bettiz skrev 2010-11-06 17:38:03 följande:

Till alla som ska köpa Lego: igår, idag + imorgon är det 25% på allt Lego på Toys ´r us!
    Vi var dit och köpte julklappar igår.

Åhhhh, det blir ju jättebra pris då ju!! Ja  ja, lite för sent nu tyvärr....
    Det där med Tupperware måste jag kolla upp, bra kvalité också!

Blir nog Wii Just dance 2 och det med dansmatta också tror jag. Då får de ju röra på sig också, de gillar att dansa. Barbie står högt i kurs just nu, de önskar sig barbiehus också men jag tycker det är så otroligt dyrt och vet inte om de kommer att leka så mkt med det....
Svar på tråden Julklappar till tjej 6 år. Förslag?