• Svar på tråden Vilken Hestra vante till 1,5 åring?
  • pp08

Jag har dessa till min tjej på 16mån. Fungerar bra och de sitter kvar. Lätt att ta på. Hon "kan" dock ta av de när vi tex. kommer in.  Vi har väl minsta storleken (1?) med tumme, tror stl 0 har ingen tumme.

• Dr Mupp

Just dessa du länkar till har vi haft till trean och nu fick även fyran sånna fast han är bara 10 månader. De sitter bra, är varma och lätta att ta på. Visst kan de hyfsat lätt ta av sig dem men jag brukar stoppa in dem i overallsärmarna så sitter de kvar bättre.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • cloudberry79

Vi har Hestra fjellvott. De är varma, lätta att ta på och omöjliga att ta av för barnen själva, eftersom de har en rem som kräver tvåhandsgrepp för att öppna

If you love me - please don't feed me!
  • Dr Mupp
    cloudberry79 skrev 2010-10-28 11:43:13 följande:
    Vi har Hestra fjellvott. De är varma, lätta att ta på och omöjliga att ta av för barnen själva, eftersom de har en rem som kräver tvåhandsgrepp för att öppna
    Mina lyckades ta av dem, fast det var förståss lite större då. Inte så kul när sonen grävde runt i våt sand och sen stoppade de sandiga händerna i vantarna. Att få bort sanden från ullen var omöjligt
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • sarsparis

Den du länkat till tycker jag är en bra vante, dock är den inte helt vattentät enligt affären. finns andra modeller som är vattentäta. vi har köpt de med långa skaft och som har ull i sig då sonen lätt blir kall om händerna.

• Anne69

Det här är en av mina favvo-vantar för att den sitter kvar!! Dessutom är den helt ok att ta på. Men den är varm o god! Om man söker helt vattentäta vantar rekommenderar jag dock Reima Tec (men de kostar en förmögenhet).

• mezzi

men den på stadium hade ingen tumme eller såg jag fel?

• Carniwhore

Tack så mycket för alla svar.
    Vattentäta bör väl vantar vara iof? Han är ju inte still många sekunder, men det kanske blir roligare att sitta still o grejja i snön när den kommer.
    Hesta fjellvott tittade jag också på innan.  De lutar mer mot dom nu. De andra känns så himla korta i skaftet, men det kanske inte gör någonting?
    Ska försöka hitta olika modeller imorgon när vi ska till Göteborg och jämföra/prova.

• pp08
    Carniwhore skrev 2010-10-28 23:30:39 följande:
    Vattentäta bör väl vantar vara iof? Han är ju inte still många sekunder, men det kanske blir roligare att sitta still o grejja i snön när den kommer.
    Hesta fjellvott tittade jag också på innan.  De lutar mer mot dom nu. De andra känns så himla korta i skaftet, men det kanske inte gör någonting?
    Ska försöka hitta olika modeller imorgon när vi ska till Göteborg och jämföra/prova.
    De (primaloft) med korta skaft fungerar utmärkt för min 16månaders. Har även Pop skalvantar med lååånga skaft men de blir otympliga att använda nu. Mycket smidigare med dessa kortare som kommer lätt över muddarna vid jackan.
  • sarsparis
    Carniwhore skrev 2010-10-28 23:30:39 följande:
    Frågar du  mig ska de vara vattentäta, om du ska till Göteborg är ett tips att besöka Femmansport, i källarplanet i Femmanhuset, de hade 3 olika modeller av hestra om inte fyra, dessutom fick jag jättebra hjälp där.
  • mezzi

funkar storlek 1 på en kille ålder 15 månader?

Svar på tråden Vilken Hestra vante till 1,5 åring?