• Irene Panik

Tips mottages om gardiner till 4 meter långt fönster i vardagsrum..

Kommer att flytta till lägenhet om en månad, i vardagsrummet är en vägg "fylld" av fönster..
    Det är tre förnster som sitter tätt ihop och i stort sett blir det 4 meter fönster som jag måste ha gardiner till..
    Fönstren är inåtgående (hade en fundering på att enbart ha träpersienner men det känns inte aktuellt därför (vill smidigt kunna öppna fönstren på glänt)

Har ni några tips - känns torftigt att ha två längder på varsin sida rummet.... Å att ha gardiner i alla fönster blir ju konstigt...

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!

• Svar på tråden Tips mottages om gardiner till 4 meter långt fönster i vardagsrum..
  • TheMother

Mina föräldar har en fyra fönster i bredd samt en altandörr på det. Morsan kör två längder och ibland en kappa till det. Sen fyller hon upp fönstret med massa växter.

Mamma till Anton 080920
  • Vivvi

Dubbla panellängder i nåt fräckt, mysigt, fint eller färgglatt på sidorna och många växter i mitten? Jag har paneler även i mitten men jag har fyra fönster så dessa hamnar inte precis framför ett fönster utan mellan. (svårt att förklara men jag hoppas du förstår )

• Lonicera

Gardinkappa som går över hela fönstersektionen och rejäla längder på sidorna. Då binder du ihop hela fönstret till en helhet.
    Du har ju perfekta fönster för draperingar och "puff" om du har 4 meter att jobba med!!!

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Svar på tråden Tips mottages om gardiner till 4 meter långt fönster i vardagsrum..