• Lenilus

Har du fått havandeskapspenning och vad jobbar du med?

Ja, jag undrar hur ni andra fått era "fall" bedömda och vad ni jobbar med? Jag undrar liksom vad de inte förstår i min ansökan, som gör att jag inte blir beviljad. Så, vill bara kolla lite det allmänna läget.

• Svar på tråden Har du fått havandeskapspenning och vad jobbar du med?
  • Snigelmamman

Jobbar som elevassistent och fick godkänt efter att ha överklagat det första negativa beslutet.

• eragylf

Jag jobbar som personlig assistent och fick min havandeskapspenning beviljad direkt.
    Har du några frågor? Hjälper gärna till och svarar så gott jag kan!

• Lenilus

Ja, jag jobbar i livsmedelsbutik, i kassan. Tyckte att jag beskrev min arbetsuppgifter på ett bra sätt i ansökan och även min chef skrev en beskrivning, plus ett intyg att jag inte kan omplaceras osv. Arbetet är tungt och jag förstår inte hur man inte förstå det. Jag har redan kämpat med min rygg på jobbet sedan länge och även annars i mitt liv och vet att jag kommer inte orka jobba tiden ut. Började störtböla när jag läste brevet idag. Jag ska överklaga, men vet inte vad jag ska skriva för att det ska bli beviljat denna gång. Så alla tips ni har mottages tacksamt.

• Anna8102

Jag jobbar som personlig assistent och fick beviljat på en gång jag också. Men jag har ett väldigt tungt jobb, lyfter en tolvåring 20-40 ggr på en dag plus att jag jobbar ensam och kan inte få ngn hjälp.

Har du varit VÄLDIGT tydlig med vad du gör som är tungt, dvs skrivit ner i detalj de olika momenten du utför under en dag?

Drömmen är på väg att bli sann!! BF 8/2-11
  • Lenilus
    Anna8102 skrev 2010-10-27 17:28:32 följande:
    Jag jobbar som personlig assistent och fick beviljat på en gång jag också. Men jag har ett väldigt tungt jobb, lyfter en tolvåring 20-40 ggr på en dag plus att jag jobbar ensam och kan inte få ngn hjälp.

Har du varit VÄLDIGT tydlig med vad du gör som är tungt, dvs skrivit ner i detalj de olika momenten du utför under en dag?