Skaffat katt trots barnens allergi...
Mitt ex o hans nya har nyss skaffat katt, detta trots att våra gemensamma barn är allergiker. Meningen var att de skulle vara hos sin pappa var tredje helg. Första helgen lite på prov o det gick bra. Nu skulle de dit helgen som kommer (sista helgen i okt) men då jag på omvägar fått höra att de hade skaffat katt ville jag ju veta det först såklart. När exet ringde häromdagen så frågade jag om det stämde att de numera har katt. Han kontra med "Vad spelar det för roll?" Jag svarade att "jamen du vet ju att våra barn är allergiska, varför tror du annars jag gjorde mig av med den katt vi hade o älskade?" Då ansåg han att de kunde nog vara där ändå, nej sa jag för de är allergiska! Han blev såklart arg o sur o sa bara "Jaha så då kommer de inte då?" Då svara jag "Ja jag vet inte hur du hade tänkt lösa umgänget när du har katt men sålänge ni har katt går det ju inte"...Han mmena då på att vadå är de dödsallergiska? Jag blir alltså mörkrädd...Det är så sjukt för han själv är allergisk o inte lite, han o hans nya har barn på väg o har man då en förälder som är allergisk är det ju stor risk att även den lille blir det. Förstår inte hur de tänker eller tänkt när de skaffat något som exet o mina barn är allergisk mot :-S När jag fick hem testresultaten i juni 09 så visade jag de för honom så han inte skulle tro jag hittat på något o nu påstår han att han aldrig sett något sånt! Det slutade med att han kasta på luren i örat på mig....
Har dock fått hem kopior på de som jag ska visa upp o även kopia på brevet från läkaren där läkaren skriver att det vore dumt att utsätta de för pälsdjur i hemmet då de kan få reaktioner som kan kräva läkarvård. Jag har pratat med familjeresursen här i kommunen o de förstog väl inte heller hur han tänkt. Dock sa de att ville jag prova så kunde jag ju låta de åka dit, är de bäng eller?! Varför ska jag utsätta de för något som jag vet att de inte mår bra av?!
Hur skulle ni agerat? Skulle ni låtit era barn åkt dit?