• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden För eller emot ROT och RUT?
  • Selfish Geene

För!!
    För att det gynnar både företagare och privatpersoner, det främjar vit arbetskraft och skapar arbetstillfällen.

ROT- och RUT-avdraget är inget annat än genialiskt!

• GoldenG

För, det jag märkt av det så verkar det väldigt positivt med ökade arbetstillfällen och billig avlastning för stressade människor.

• Namnam

För!
    Det är nog den enda metoden att få mer att jobba och betala vitt.

Tycker det är oviktigt vilka som köper etc etc så länge det ger vita jobb.

• Pia och Elna

Jag är för men skulle hellre se ett mindre skattetryck generellt så att fler företag kunde blomstra och vi skulle få en än mer utbyggd tjänstesektor som är vit. Det skulle dessutom inte generera mindre skattepenger för hur många fler brancher är inte tvungna att ta en del svart för att gå runt?

• Glass
    lövet2 skrev 2010-10-27 19:44:43 följande:
    För ROT och emot RUT.
    Varför mot RUT?
    Pia och Elna skrev 2010-10-27 19:59:02 följande:
    Jag är för men skulle hellre se ett mindre skattetryck generellt så att fler företag kunde blomstra och vi skulle få en än mer utbyggd tjänstesektor som är vit. Det skulle dessutom inte generera mindre skattepenger för hur många fler brancher är inte tvungna att ta en del svart för att gå runt?

vilka branscher tänker du på? 
  • Pia och Elna
    Glass skrev 2010-10-27 20:01:36 följande:
    vilka branscher tänker du på? 
    Jag tänker framförallt på skönhet och kroppsvård tex frisörer, massörer m.m.
  • Selfish Geene
    Pia och Elna skrev 2010-10-27 19:59:02 följande:
    Jag är företagare i en av de branscher  där svarta löner och svarta intäkter kanske är allra vanligast (restaurang).

Jag har inga problem att få verksamheten att "gå runt" utan att ta in en enda krona svart (eller anlita svart arbetskraft) Jag jobbar visserligen mycket men är höginkomsttagare så jag får absolut "lön för mödan"

Om min verksamhet inte skulle vara lönsam utan svarta inkomster skulle jag omedelbart lägga ner den och satsa på något annat 
Svar på tråden För eller emot ROT och RUT?