Granulom i underlivet!?
Jag har nu, fem veckor efter förlossningen, fått konstaterat att jag fått granulom när mina bristningar läkt. Dessa gör fasansfullt ont och jag har hela tiden ätit värktabletter för att på något vis hålla smärtan i schack, samt smörjt med Xylocainsalva, och nu Emlakräm på läkarens inrådan.
Hos läkaren på gynakuten fick jag veta att man inte gör någonting åt dessa granulom, utan de ska läkas av sig själva på sex månader. Om de inte gjort det så kunde man överväga operation, men det finns risk att kroppen reagerar på samma sätt när den läkningen sätter fart, och det är ju inte riktigt värt det då...
Snälla, är det någon som har erfarenhet av det här? Någon som fått behandling som hjälpt, och inte bara smärtstillande kräm och tabletter? Har ni några tips om vad man kan göra hemma för att lindra smärtan? Jag orkar inte ha det såhär!
Och såklart, i morgon ska jag ringa till gyn här där jag bor och be att få komma ner och få diskutera det här i lugn och ro, för det kändes inte som att det fanns tid för det igår.