• Session

Granulom i underlivet!?

Jag var på efterkontroll i fredags, 3 mån efter förlossningen, och har också fått granulom vid bristningarna (både på blygdläppar och inuti). Jag blev ledsen men samtidigt var det skönt att få veta varför vi inte ha kunnat komma igång med sexlivet pga en enorm sveda. Jag ska till läkaren om 1,5 vecka för vidare bedömningen. Tydligen kan man göra nåt som heter lapisering. Det är nog det du fått Isa73. Man penslar på något och efter några behandlingar ska granulomet ha dragit ihop sig och försvunnit. Har de inte det kan man klippa bort dom under bedövning. Men då brukar man visst först pensla så de blir så små som möjligt så man slipper sy ett stygn. Känns så jävla trist. Jag nöjer mig med att ha gått igenom en förlossning och klämt ut en bebis och gått sönder liksom. 

Men lapisering är ju frätande. Hur ska medlet inte kunna komma i kontakt med all annan vävnad när man penslar inuti!? Och två läppar som ligger mot varandra? Jag är rädd för att det ska skada nåt. Hur har det gått för er? 

Svar på tråden Granulom i underlivet!?