acj01 skrev 2010-10-27 21:07:02 följande:
Hej!
Oj vad krångligt det var med ansökan känner jag... Jobbar som sjuksköterska och hur beskriver man en sjuksköterskas arbetspass? Ett pass ser ju aldrig likadant ut... har försökt att ge en övergripande beskrivning men hur djupt skall man gå in i vad omvårdnadsarbetet innebär? Vad tror ni om detta, räcker det?
"Min arbetsplats är en medicinavdelning och här har majoriteten av patienterna ett stort omvårdnadsbehov och behöver hjälp med det mesta som t.ex. tvättning, påklädning, toalettbesök, mobilisering, och matintag. För att kunna utföra dessa arbetsuppgifter krävs det ofta tunga lyft och inte sällan befinner man sig i trånga utrymmen i obekväma ställningar."
Kan ju iof kika lite på hur chefen kommer att beskriva i sin del... är det ngn som har erfarenhet?
hej.
Allt beror på vilken handläggare på försäkringskassan du får.
Så sjukt. Så dåligt. Så orättvist.
Jag jobbar i livsmedelsbutik med mycket tunga lyft. för drygt 2 år sedan fick jag havandeskapspenningen beviljad utan problem. Handläggaren bedömde att jag inte kunde jobba till någon del alltså fick jag gå hemma två månader innan förlossning.
Ansökte om havandeskapspenning igen för knappt ett år sedan då jag väntade nr2.
Denna gång fick jag en annan handläggare som bedömde att jag
inte var berättigad till ens en fjärdedel alltså hon tyckte att jag fullt kapabel att arbeta! Ska tilläggas att jag jobbar i en av dom stressigare butikerna med låga priser. Jag överklagade till både försäkringskassans egen enhet och hos länsrätten men fick bara avslag. Jag menade att mina arbetsuppgifter inte har förändrats och gjorde samma beskrivning på de tunga lyften och arbetsgivaren gav samma information till fk.
Ska tilläggas att vi var flera gravida på min arbetsplats samtidigt. endel fick penningen beviljad, andra inte. Ett jävla lotteri är vad det är. Ska den som FÅTT havandeskapsledigheten gå hem i 7e månaden, vinka till dom andra gravida på arbetsplatsen med ett leende och säga: Hejdå, kör hårt men inte för hårt så att bebis tar skada, era ryggar eller ert psyke blir helt förstört tills ni ska föda.
Hoppas du har bättre tur. kram