• acj01

Havandeskapsansökan... jösses!

Hej!

Oj vad krångligt det var med ansökan känner jag... Jobbar som sjuksköterska och hur beskriver man en sjuksköterskas arbetspass? Ett pass ser ju aldrig likadant ut... har försökt att ge en övergripande beskrivning men hur djupt skall man gå in i vad omvårdnadsarbetet innebär? Vad tror ni om detta, räcker det?

"Min arbetsplats är en medicinavdelning och här har majoriteten av patienterna ett stort omvårdnadsbehov och behöver hjälp med det mesta som t.ex. tvättning, påklädning, toalettbesök, mobilisering, och matintag. För att kunna utföra dessa arbetsuppgifter krävs det ofta tunga lyft och inte sällan befinner man sig i trånga utrymmen i obekväma ställningar."

Kan ju iof kika lite på hur chefen kommer att beskriva i sin del... är det ngn som har erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 17:09
    25/11 Så idag fick jag mitt svar =) Godkänd blev min ansökan!

• Svar på tråden Havandeskapsansökan... jösses!
  • Tutti Mutti
    acj01 skrev 2010-10-27 21:07:02 följande:
    Hej!

Oj vad krångligt det var med ansökan känner jag... Jobbar som sjuksköterska och hur beskriver man en sjuksköterskas arbetspass? Ett pass ser ju aldrig likadant ut... har försökt att ge en övergripande beskrivning men hur djupt skall man gå in i vad omvårdnadsarbetet innebär? Vad tror ni om detta, räcker det?

"Min arbetsplats är en medicinavdelning och här har majoriteten av patienterna ett stort omvårdnadsbehov och behöver hjälp med det mesta som t.ex. tvättning, påklädning, toalettbesök, mobilisering, och matintag. För att kunna utföra dessa arbetsuppgifter krävs det ofta tunga lyft och inte sällan befinner man sig i trånga utrymmen i obekväma ställningar."

Kan ju iof kika lite på hur chefen kommer att beskriva i sin del... är det ngn som har erfarenhet?
    hej.
    Allt beror på vilken handläggare på försäkringskassan du får.
    Så sjukt. Så dåligt. Så orättvist.