• Angelica8912

Huvudvärk i flera dagar?? (Niferex)

Jag har nu haft huvudvärk "till och från" i tre dagar. Det kommer från ingenstans och det är bland det värsta jag vet. Man läser hela tiden om illamående, ömma bröst osv osv när man är gravid men jag har inte hört något om att huvudvärk är något "som hör till"? Hur kommer detta sig? Jag dricker mycket vatten om dagarna, och äter mycket frukt.

Någon som vet? Bör jag vara orolig? Jag är i vecka 22 (21+1 idag). Borde kanske tillägga att jag denna veckan börjat med Niferex för att min järnvärde var lågt. En biverkning kanske?

• Svar på tråden Huvudvärk i flera dagar?? (Niferex)
  • SaraNord

Jobbigt de där! Jag hade också mycket huvudvärk under min graviditet! Jag tänkte först sagt att du antagligen har lågt järnvärde... Men så såg jag att du hade det bekräftat! 

Tänk på att hormoner är ett knepigt fenomen...! Du kanske inte sover lika djupt som du brukar? Det kan finnas massa orsaker, men jag är säker på att det är helt normalt!

Det borde bli bättre med niferex, om huvudvärken beror på järnet! Är det något som du vanligtvis dricker eller äter innan du blev gravid? Nikotin/kaffe eller vad som... Det kan ju också vara en orsak!

Helt normalt skulle jag vilja säga... Min vännina fick precis barn, och hennes graviditet var ett helvete! Hon kräktes under hela graviditeten, minst 1 gång per dag och dessutom hade hon huvudvärk till å från!!

Men om det inte försvinner, kan du ju kolla upp de, för att kunna släppa oron!

kramen! 

• Cjes83

Hej!
    Jag va hos min BM förra veckan o frågade då om huvudvärk för hade haft det i flera dagar i sträck. Hon sa att det inte är ovanligt att man får huvudvärk som gravid tyvärr men att det kunde bero på att mitt järnvärde var lågt också. Fick börja äta Niferex o huvudvärken har för mig lindrats efter det. Men det kanske tar lite längre tid för din kropp att få upp järnet o snart kanske huvudvärken lindras. Eller så är det kanske en gravidåkomma eller vad man ska kalla det.
    Vanliga biverkningar på Niferex är:

Obehagskänslor

halsbränna

kräkningar

diarré

förstoppning

mörkfärgad avföring

Sällsynta biverkningar är missfärgning av tänder och hudutslag.

Ring o prata med din BM o fråga henne vad hon tror annars. Hoppas du mår bättre snart!
  • Angelica8912

Tack för era svar!

Jag har slutat med kaffe nu pga att jag haft så mycket halsbränna så det kan ju såklart bero på det med. Sömnen är väl inte den bästa heller..

Men då ska jag inte oroa mig utan bara vila istället :)

• Angelica8912

Ja sen sluta jag ju röka med när jag fick veta att vi väntade barn :) Men det är längesen nu. :)

Gillar inte huvudvärken bara :(

• Cjes83

Då kan det nog bero på kaffet där o sömnbristen..så vila på du så håller jag tummarna för att det går över :)

• SaraNord

Det är säkert järnbristen, koffeinbristen och sömnbristen. Allt i ett! Ett tips är att dricka tea istället för kaffe..det är koffein i det också..men lindrar ofta halsbränna och illamående! ;) 

Svar på tråden Huvudvärk i flera dagar?? (Niferex)