• sodapop

Får inte den bekräftelse jag behöver! Kan jag tänka om?

Jag och min kille har bara varit tillsammans i drygt ett halvår. Vi klickar på så många sätt och det känns så naturligt emellan oss! Men jag har svårt att njuta av allt som är bra eftersom jag saknar bekräftelse. Jag vill känna mig älskad! Jag vill få söta kärlekssms, höra honom säga att han älskar mig/längtar efter mig och jag vill gärna få bli överraskad på ngt sätt. Fast om jag tänker på det jag saknar hela tiden så uppskattar jag ju inte det jag har. Säg inte att jag ska göra slut för det vill jag absolut inte göra! Jag vill kunna hantera det här på något sätt! Man kan ju inte få allt i en person. Är det någon som har råd att ge? Jag har faktiskt tagit upp med honom att jag skulle vilja ha mer bekräftelse men han förstår nog inte riktigt vad jag menar, plus att det väl inte är hans personlighet att vara romantisk. Fast han kanske har sina sätt att visa hur mycket han tycker om mig, bara det att jag inte uppfattar de sätten. För att jag har en annan bild av hur man visar det. Och kanske för att jag är tjej,och han är kille? Dessutom kanske jag vill gå för fort fram? Vi har ju faktiskt inte varit tillsammans så länge. Ingen av oss har heller haft något riktigt förhållande förut, och det kanske spelar in.

• Svar på tråden Får inte den bekräftelse jag behöver! Kan jag tänka om?
  • Nyfiken gul

som du själv säger så är han tydligen inte den romantiska typen och för det andra JA han visar det garanterat på andra sätt än du tror...

Min man är ingen romantiker men han visar på andra sätt hur mycket han älskar mig och ger mig bekräftelse på så sätt:

*Maken jobbar natt och gör alltid frukost åt mig på morgonen och kommer då och då in med den på en bricka till sängen

*kan komma på vansinniga ideer kl 22 på kvällen.. i somras tex packade vi in oss i bilen med släpvagn och åkte 70 mil enkel väg för att köpa och hämta ett bubbelkar... blev en minisemester med vår lilla son i sällskap. Sonen fick åka i pyjamas och snuttefilt den resan... blöjor och välling köpte vi på vägen...

*kan köpa hem saker istället för blommor. senast fick jag en sprillans ny och helt underbar blender som står i köket och är både snygg, praktisk och faktiskt helt underbart romantisk!

*vill alltid ha med mig på saker han gör oavsett om det bara är för att byta däck på bilen.. och då har vi ändå varit gifta i snart 7 år.,.... och inte för nån annan orsak än just ett småpratandes sällskap.

*försäkrar sig alltid om att jag är trygg och säker och har det bra när jag åker iväg på långresor med bilen (har barn i andra delar av sverige)  - och det också bara för att försäkra MIG om att han bryr sig om mig.

osv osv osv...

och börjar du tänak så här så ser du garanterat att han gör massa saker för dig och din skull för att bekräfta dig och din/er kärlek....

bara att hänga upp en maskin tvätt kan vara en fin kärleksförklaring!

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Eisa

Jag är ganska steltänkande kanske men man får ta det goda med det onda. Lite skavanker i förhållandet bidrar till att hålla glöden uppe.

• Nyfiken gul

bara en liten parentes i det hela...

blommor , paket och kärleksfulla ord är nog bra ibland - nån gång... Men inte hela tiden då det till sist kan bli bara mekaniskt av det hela och man ger en bukett blommor bara för att....

nån gång får även jag en fin blomma eller ett särskilt uttänkt paket, men jag föredrar faktiskt kärleksbevis i vardagen i form av det jag nämt ovan och kyssar och kramar dagligen...  För då vet jag att han menar det.

och så handlar det om att ge och ta... för att få kärleksbetygelser behöver man också ge det själv i någon form.

• sodapop

Tack för era svar! Det kan absolut vara så att han visar sina känslor på sätt jag inte uppfattar. Jag skrev ihop en lista på saker som han gör som skulle kunna betyda kärleksbevis, men de skulle också kunna betyda bara vänskap.
    Eftersom jag inte upplever att han anstränger sig så känns det inte roligt för mig att ge längre. Jag är egentligen en person som gillar att med ord, beröring och överraskningar visa hur jag känner, ge bekräftelse och göra det ofta! (fast om vi har olika sätt att kommunicera kanske han inte uppskattar det jag gör) Men nu när jag ger bekräftelse är det till viss del med en bitter känsla, för att jag undrar om han inte ska "ge tillbaka nångång?!". Och jag vill inte vara bitter! Jag vill kunna ge utan att kräva nåt tillbaks, men det är svårt när jag jag känner att det inte är jämställt i hur mycket vi ger varann. (När jag skriver "ge" så måste det absolut inte vara fysiska gåvor utan kan gärna vara annan typ av bekräftelse.) Men när jag drar ner på sådant som ju hör till min personlighet så är jag inte mig själv och det mår jag inte bra av....

• Nyfiken gul
    sodapop skrev 2010-10-28 21:31:37 följande:
    Tack för era svar! Det kan absolut vara så att han visar sina känslor på sätt jag inte uppfattar. Jag skrev ihop en lista på saker som han gör som skulle kunna betyda kärleksbevis, men de skulle också kunna betyda bara vänskap.
    Eftersom jag inte upplever att han anstränger sig så känns det inte roligt för mig att ge längre. Jag är egentligen en person som gillar att med ord, beröring och överraskningar visa hur jag känner, ge bekräftelse och göra det ofta! (fast om vi har olika sätt att kommunicera kanske han inte uppskattar det jag gör) Men nu när jag ger bekräftelse är det till viss del med en bitter känsla, för att jag undrar om han inte ska "ge tillbaka nångång?!". Och jag vill inte vara bitter! Jag vill kunna ge utan att kräva nåt tillbaks, men det är svårt när jag jag känner att det inte är jämställt i hur mycket vi ger varann. (När jag skriver "ge" så måste det absolut inte vara fysiska gåvor utan kan gärna vara annan typ av bekräftelse.) Men när jag drar ner på sådant som ju hör till min personlighet så är jag inte mig själv och det mår jag inte bra av....
    Men vänta lite nu...

att ge av kärlek betyder ju att du ger för att du älskar honom - inte något annat. Punkt.

Att ge av kärlek betyder att du kan itne kräva något tillbaka av honom.

Du ger inte ömhetsbevis för att vara först och sen stå och stampa med foten och vänta på något tillbaka.. Så funkar det inte.

Ni ger varandra kärlek och uppskattning för att ni älskar varandra och för att ni VILL ge. Inget annat.

Att ge och ta handlar ju om att det bara ska flyta på.. Ni gör saker för varandra för kärleks skull.. Inte pga något tvång eller nån oskriven regel.

och det handlar inte heller om att ni ska stå och bokstavligen räkna gångerna av ömhetsbevis... "nä nu får du faktiskt ta och köpa mig en blomma för jag lagade minsann din favoritmiddag igår".... - så fungerar det inte.
Svar på tråden Får inte den bekräftelse jag behöver! Kan jag tänka om?