• Anonym (Orolig&ledsen)

Min sambo fixar inte att jag är bisexuell !

Ända sen vi blev tillsammans för 3 år sedan har min karl vetat att jag tidigare har haft förhållande med både tjejer och killar. Då var de ingen större sak, han nämnde det aldrig. Nu när jag är med barn, kan han helt plötsligt komma med kommentarer som "Ja nu när du fått det du vill från en man, kommer du vä lämna mig för en tjej". Dessa påståenden kommer helt från ingenstanns. Jag är lycklig med min sambo och vill såsmåningom gifta mig med honom.
    Däremot så trodde jag att jag hade all rätt i världen att få fantisera om tjejer?, han blev helt galen när han insåg att jag porrsurfade ibland och såg på lesbiskt sex.
    Nu känner jag mig ständigt kontrollerad, på det sättet att han kollar upp vilka hemsidor jag besöker osv.. Jag vet inte hur jag ska tackla situationen..

Snälla kom med era spontana åsikter! :/

• Svar på tråden Min sambo fixar inte att jag är bisexuell !
  • Anonym (hm)

Han verkar väldigt osäker. Ser lesbisk porr gör jag med o jag är hetero så det smäller. När det gäller att krydda till det, ger lesbiskt sex samt grupp o analt största effekten o det är inget jag ägnar mig åt irl eller drömmer om.

• Pia och Elna
    Anonym (Orolig&ledsen) skrev 2010-10-27 21:56:50 följande:
    Jag är lycklig med min sambo och vill såsmåningom gifta mig med honom.
    Jag reagerar mest på den här meningen och undrar om din sambo kanske tänker samma som jag spontant gör. Du skriver att du är lycklig och att du så småning om vill gifta dig. För mig är det ett mycket större åtagande och engagemang att skaffa ett barn ihop. Jag skulle inte skaffa barn med någon om jag inte verkligen var säker på att jag ville leva med denna person. Jag vet inte vad du lägger för värde i det men meningen ovan får mig att tänka att du kanske inte har det engagemanget som din sambon vill?
  • Anonym (hm)
    Pia och Elna skrev 2010-10-27 22:02:12 följande:
    Jag reagerar mest på den här meningen och undrar om din sambo kanske tänker samma som jag spontant gör. Du skriver att du är lycklig och att du så småning om vill gifta dig. För mig är det ett mycket större åtagande och engagemang att skaffa ett barn ihop. Jag skulle inte skaffa barn med någon om jag inte verkligen var säker på att jag ville leva med denna person. Jag vet inte vad du lägger för värde i det men meningen ovan får mig att tänka att du kanske inte har det engagemanget som din sambon vill?
    Du har så rätt, men idag anser de flesta att giftermål är mer allvar än ett gemensamt barn. På nåt lustigt vis. En skilsmässa tar max 1 år. Ett föräldraskap med ansvar 18 år.
  • Anonym (Orolig&ledsen)

För att förtydliga, när jag säger att jag snart vill gifta mig, menade jag när ekonomin tillåter. Vi är förlovade, och barnet är planerat. Jag tycker inte att han ska ha någon anledning att tvivla på min kärlek, men det här har verkligen börjat bubbla upp till något större.
    Känner mig osäker på hur jag ska bemöta hans känslor, för jag kan samtidigt tycka att jag inte gör något fel som ibland fantiserar.  

• jfsebastian
    Anonym (Orolig&ledsen) skrev 2010-10-27 22:12:56 följande:
    För att förtydliga, när jag säger att jag snart vill gifta mig, menade jag när ekonomin tillåter. Vi är förlovade, och barnet är planerat. Jag tycker inte att han ska ha någon anledning att tvivla på min kärlek, men det här har verkligen börjat bubbla upp till något större.
    Känner mig osäker på hur jag ska bemöta hans känslor, för jag kan samtidigt tycka att jag inte gör något fel som ibland fantiserar.  
    Du kan väl bara visa vad du känner för honom.
    Var ärlig med vad du känner för honom, men också att du har fantasier.
    Har inte han det?
    Inbegriper ALLA hans fantasier bara dig och honom?
  • Anonym (-z)

Det verkar som om din man antingen är väldigt osäker på sig själv och sin förmåga eller väldigt svartsjuk. Damen jag har barn och hem med är bisexuell, och har inte hymlat om detta för mig. Trots detta så är deet mig hon vill ha, inte en annan kvinna och otrohet är otrohet, oavsett kön på den man har sex med. Han behöver få in det i sin hjärna att det är honom du vill ha, åtminstone så länge han kan bete sig som folk.

• Anonym (Orolig&ledsen)

Han menar på att det stör honom att jag fantiserar om andra tjejer, inte porren i övrigt.. Just för att det är något som han inte kan ge mig, så tror han att jag antingen kommer vara otrogen eller lämna honom i framtiden.  

Jag har sagt till honom att det nu bara är fantasier från min del, det är absolut ingenting jag "måste" ha igen, men då får jag höra att det är dubbelmoral. Att jag fantiserar men inte vill utöva det irl.   

• jfsebastian
    Anonym (Orolig&ledsen) skrev 2010-10-27 22:43:48 följande:

Han menar på att det stör honom att jag fantiserar om andra tjejer, inte porren i övrigt.. Just för att det är något som han inte kan ge mig, så tror han att jag antingen kommer vara otrogen eller lämna honom i framtiden.  

Jag har sagt till honom att det nu bara är fantasier från min del, det är absolut ingenting jag "måste" ha igen, men då får jag höra att det är dubbelmoral. Att jag fantiserar men inte vill utöva det irl.   

Han är jävligt osäker, vilket är jävligt osexigt (säg det till  honom om han inte siktar på en självuppfyllande profetia).
    Vad fantiserar han om? Bara dig?
  • Anonym (T)

Det är väl ändå otroligt... Om tjejer tycker att tjejsex är snuskigt, och blir obehagligt berörda av det, så ska de ha förståelse för att "ja men det är ju alla killars stora dröm med två tjejer", men samtidigt så har killen full frihet att tycka att bögsex är det äckligaste som finns...

Om man nu råkar gå igång på tjejsex, ja då blir killen osäker, "för de kan ju ge dig något som inte jag kan, andra män kan jag konkurrera med, men inte en kvinna"....

Ta ett allvarligt snack med honom, eller om det inte går att resonera, skriv ett brev:
    "Jag har valt DIG, för att det är DIG jag vill leva mitt liv med! Så länge vi inte kommit överens om annat så är det DIG jag har sex med! Och jag har inte valt dig enbart på grund av ditt kön, inte enbart på grund av vad du har att erbjuda i sängen. Jag har valt dig för att du av alla människor är den jag älskar! Varför är det så svårt att förstå? Nej, du kan inte uppfylla mina -fantasier- om tjejsex, men de är just det, fantasier! Det är inte svårare att låta bli att göra verklighet av de fantasierna än av andra fantasier. Du säger att detta är något du inte kan ge mig, men har du tänkt på att DU ger mig något ingen annan, varken man eller kvinna, har kunnat ge mig. Tror du verkligen att jag är så ytlig att jag väljer att dela min liv med någon endast och enbart på grund av vilken typ av sex jag kan få? För visst, du kan inte erbjuda mig tjejsex, men på alla andra plan har du konkurrerat ut alla jag tidigare har träffat! Tror du verkligen att jag är villig att avstå allt vi delar, allt vi har tillsammans, den kärlek vi känner för varandra bara för att du inte råkar vara tjej?"

Oj, det där lät kanske lite väl upprört, men jag tror att du förstår andemeningen =)

Min sambo konstaterade för sisådär 13 år sedan (när jag väl vågade medge att jag var bisexuell, något han själv räknat ut för länge sen) att: Jaja, det där kan jag i alla fall inte konkurrera med, så om du vill utforska det mer "go for it"... Han skulle ta mycket mer illa vid sig om jag var med en annan man än om jag var med en kvinna... Det lilla jag har utforskat av den sidan av min sexualitet har dock min sambo fått vara med på, men han hade nog inte protesterat nämnvärt om han inte hade fått vara det heller. Dock är sex för mig upphängt på så mycket annat än det rent fysiska att jag har svårt att tänka mig att hoppa i säng med någon bara på grund av det fysiska, så jag nöjer mig med lite hederligt porrsurf och sexnoveller, och det duger för mig =)

• Anonym

Ts, jag känner igen mig så väl.

Min kille och jag var kompisar ett tag innan vi blev tillsammans och under den tiden fick han veta att jag var bisexuell. Då reagerade han inte så mycket men sen när vi blev tillsammans började det komma fram mycket känslor kring detta. Han säger ofta sådant som du beskriver, att han omöjligt kan konkurrera med tjejer, frågor hur länge det kommer hålla att jag inte får utlopp för den sidan osv. Han tror att jag inte är nöjd för att han inte vill ha trekant med en annan tjej. Så är det såklart inte. Jag har ju valt honom framför alla andra killar OCH tjejer.

Det är så oerhört frustrerande när han blir ledsen och osäker över detta för jag vet ju att det inte finns någon anledning att han känner så och det är ju så synd. Samtidigt kommer det ofta ut som ilska mot mig. Jag vet att det inte är det egentligen, utan just osäkerhet, men det känns ändå jobbigt då jag liksom känner mig "kritiserad" för den jag är och så kan det ju kännas som att jag är dålig på att visa hur mycket han betyder...

Porr har aldrig riktigt varit min grej, så det har inte varit något problem för oss, men det kan vara andra saker som liksom "påminner" honom, t.ex. när vi träffar någon av mina homo- eller bisexuella vänner, kollar på en film där någon är bi....vad som helst. Och då sätter det igång igen......

När det kommer till fantasier så är det klart att man har rätt till det. Däremot är jag inte säker på att jag skulle känna mig helt bekväm med att veta precis vilka fantasier min partner har. Om han har fantasier som inte involverar mig skulle jag nog inte kunna hjälpa att bli lite ledsen om jag visste precis vad de var. Så på det viset kan jag förstå osäkerheten.

Svår och frustrarande sits är det verkligen iaf! 

Men jag tycker nog att det blir bättre och bättre med tiden för oss att han verkar bli tryggare och tryggare. Förhoppningsvis kommer din sambo snart också förstå att det inte är något hot.

Tänkte förresten, är du tidigt i graviditeten? Det kan inte vara så att han kanske har svårt att känna sig delaktig i den än och att det liksom spär på det hela? Jag vet inte, bara en tanke.

Svar på tråden Min sambo fixar inte att jag är bisexuell !