Det är väl ändå otroligt... Om tjejer tycker att tjejsex är snuskigt, och blir obehagligt berörda av det, så ska de ha förståelse för att "ja men det är ju alla killars stora dröm med två tjejer", men samtidigt så har killen full frihet att tycka att bögsex är det äckligaste som finns...
Om man nu råkar gå igång på tjejsex, ja då blir killen osäker, "för de kan ju ge dig något som inte jag kan, andra män kan jag konkurrera med, men inte en kvinna"....
Ta ett allvarligt snack med honom, eller om det inte går att resonera, skriv ett brev:
"Jag har valt DIG, för att det är DIG jag vill leva mitt liv med! Så länge vi inte kommit överens om annat så är det DIG jag har sex med! Och jag har inte valt dig enbart på grund av ditt kön, inte enbart på grund av vad du har att erbjuda i sängen. Jag har valt dig för att du av alla människor är den jag älskar! Varför är det så svårt att förstå? Nej, du kan inte uppfylla mina -fantasier- om tjejsex, men de är just det, fantasier! Det är inte svårare att låta bli att göra verklighet av de fantasierna än av andra fantasier. Du säger att detta är något du inte kan ge mig, men har du tänkt på att DU ger mig något ingen annan, varken man eller kvinna, har kunnat ge mig. Tror du verkligen att jag är så ytlig att jag väljer att dela min liv med någon endast och enbart på grund av vilken typ av sex jag kan få? För visst, du kan inte erbjuda mig tjejsex, men på alla andra plan har du konkurrerat ut alla jag tidigare har träffat! Tror du verkligen att jag är villig att avstå allt vi delar, allt vi har tillsammans, den kärlek vi känner för varandra bara för att du inte råkar vara tjej?"
Oj, det där lät kanske lite väl upprört, men jag tror att du förstår andemeningen =)
Min sambo konstaterade för sisådär 13 år sedan (när jag väl vågade medge att jag var bisexuell, något han själv räknat ut för länge sen) att: Jaja, det där kan jag i alla fall inte konkurrera med, så om du vill utforska det mer "go for it"... Han skulle ta mycket mer illa vid sig om jag var med en annan man än om jag var med en kvinna... Det lilla jag har utforskat av den sidan av min sexualitet har dock min sambo fått vara med på, men han hade nog inte protesterat nämnvärt om han inte hade fått vara det heller. Dock är sex för mig upphängt på så mycket annat än det rent fysiska att jag har svårt att tänka mig att hoppa i säng med någon bara på grund av det fysiska, så jag nöjer mig med lite hederligt porrsurf och sexnoveller, och det duger för mig =)