Min sambo fixar inte att jag är bisexuell !
Ts, jag känner igen mig så väl.
Min kille och jag var kompisar ett tag innan vi blev tillsammans och under den tiden fick han veta att jag var bisexuell. Då reagerade han inte så mycket men sen när vi blev tillsammans började det komma fram mycket känslor kring detta. Han säger ofta sådant som du beskriver, att han omöjligt kan konkurrera med tjejer, frågor hur länge det kommer hålla att jag inte får utlopp för den sidan osv. Han tror att jag inte är nöjd för att han inte vill ha trekant med en annan tjej. Så är det såklart inte. Jag har ju valt honom framför alla andra killar OCH tjejer.
Det är så oerhört frustrerande när han blir ledsen och osäker över detta för jag vet ju att det inte finns någon anledning att han känner så och det är ju så synd. Samtidigt kommer det ofta ut som ilska mot mig. Jag vet att det inte är det egentligen, utan just osäkerhet, men det känns ändå jobbigt då jag liksom känner mig "kritiserad" för den jag är och så kan det ju kännas som att jag är dålig på att visa hur mycket han betyder...
Porr har aldrig riktigt varit min grej, så det har inte varit något problem för oss, men det kan vara andra saker som liksom "påminner" honom, t.ex. när vi träffar någon av mina homo- eller bisexuella vänner, kollar på en film där någon är bi....vad som helst. Och då sätter det igång igen......
När det kommer till fantasier så är det klart att man har rätt till det. Däremot är jag inte säker på att jag skulle känna mig helt bekväm med att veta precis vilka fantasier min partner har. Om han har fantasier som inte involverar mig skulle jag nog inte kunna hjälpa att bli lite ledsen om jag visste precis vad de var. Så på det viset kan jag förstå osäkerheten.
Svår och frustrarande sits är det verkligen iaf!
Men jag tycker nog att det blir bättre och bättre med tiden för oss att han verkar bli tryggare och tryggare. Förhoppningsvis kommer din sambo snart också förstå att det inte är något hot.
Tänkte förresten, är du tidigt i graviditeten? Det kan inte vara så att han kanske har svårt att känna sig delaktig i den än och att det liksom spär på det hela? Jag vet inte, bara en tanke.