Inlägg från: Pia och Elna |Visa alla inlägg
  • Pia och Elna

Min sambo fixar inte att jag är bisexuell !

Anonym (Orolig&ledsen) skrev 2010-10-27 21:56:50 följande:
    Jag är lycklig med min sambo och vill såsmåningom gifta mig med honom.
    Jag reagerar mest på den här meningen och undrar om din sambo kanske tänker samma som jag spontant gör. Du skriver att du är lycklig och att du så småning om vill gifta dig. För mig är det ett mycket större åtagande och engagemang att skaffa ett barn ihop. Jag skulle inte skaffa barn med någon om jag inte verkligen var säker på att jag ville leva med denna person. Jag vet inte vad du lägger för värde i det men meningen ovan får mig att tänka att du kanske inte har det engagemanget som din sambon vill?
  • Pia och Elna
    Anonym (Orolig&ledsen) skrev 2010-10-27 22:43:48 följande:

Han menar på att det stör honom att jag fantiserar om andra tjejer, inte porren i övrigt.. Just för att det är något som han inte kan ge mig, så tror han att jag antingen kommer vara otrogen eller lämna honom i framtiden.  

Jag har sagt till honom att det nu bara är fantasier från min del, det är absolut ingenting jag "måste" ha igen, men då får jag höra att det är dubbelmoral. Att jag fantiserar men inte vill utöva det irl.   

Fast jag kan förstå hans oro om att du vill ha något han aldrig kan ge dig. Han känner sig nog otillräcklig och han verkar ha svårt att bara prata om det med dig och ger dig istället gliringar.

Kollar han på porr? Jämför det då om han kollar på brunetter och du är blondin eller något likande och förklara för honom igen. Jag tycker inte man ska automatiskt dumförklara honom och säga att han är osexig alla kan vara osäkra och känna sig otillräckliga ibland det brukar kunna lösas med att man pratar.
Svar på tråden Min sambo fixar inte att jag är bisexuell !