• Anonym

Min hand värker!!

Ont I handleden, går runt handen. Armen domnar bort likaså 3 fingrar. Kan inte sova. Det gör ont! Vad är det för ngt. Armen värker med.

• Svar på tråden Min hand värker!!
  • kakmamman

Har du ont någon annanstans? Tryck över bröstet ==O??

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Anonym

Nä, inte ont alls nån annanstans. Bara höger handen o underarmen. :(

• Kimona

Är du gravid? Har fått höra att sånt kan hända då

• Anonym

inte gravid heller. :/

• Frontline

Ta 2 panodil och gå och lägg dig...
    I annat fall så rådfråga sjukvårdsupplysningen...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Malte10

Karpaltunnelsyndrom. Har det själv och tror det kan vara det du har.

• Birgitta2

Jag har haft samma symptom. Min syster (sjukgymnast) tipsade om följande:

Håll nacke och huvud rakt. Tryck bak huvudet (försök att inte böja ner huvudet utom ytterst lite)och pressa samtidigt försiktigt in hakan mot dig med ett par fingrar och håll fast några sekunder. Det skall kännas lite i nacken. Gör den här övningen 3-4 gånger på raken och gör den 3-4 ggr om dagen. Mina besvär försvann efter ett par dagar. Men - den återkom visserligen efter ett par månader och då har jag gjort samma sak.

Testa detta - övningen skadar inte, och det finns en chans att du slipper besvären. Har du dessutom kanske ont eller är spänd i nacke och axlar så kan jag nästan garantera att detta hjälper..

• Anonym

Malte 10: Vad är karpaltunnelsyndromet? Vad gör man åt det? Birgitta: tack för tipset, ska absolut testa!

• Zäta

Kan ju säga att jag känner så varje dag numera... för att jag sitter vid datorn för mycket och får ont i högerhanden/fingrarna och underarmen. Ibland kan jag inte böja fingrarna eftersom jag inte känner dem. Har dock inte gått till läkaren så får väl skylle mig själv.. och jag borde dra ner på datoranvändandet... dumma datormus!!

• Birgitta2
    Zäta skrev 2010-10-28 20:50:00 följande:
    Kan ju säga att jag känner så varje dag numera... för att jag sitter vid datorn för mycket och får ont i högerhanden/fingrarna och underarmen. Ibland kan jag inte böja fingrarna eftersom jag inte känner dem. Har dock inte gått till läkaren så får väl skylle mig själv.. och jag borde dra ner på datoranvändandet... dumma datormus!!
    Du kan också försöka testa övningen som jag beskrev ovan. Jag har också domnade fingrar ibland och ont. Men på mig hjälper den här övningen.
  • Anonym

Jag testa övningen igår, o jag ha de inte så ont inatt :) vet inte om det har med den att göra men jag ska absolut fortsätta. Tack :)

• Birgitta2
    Anonym skrev 2010-10-29 12:42:32 följande:
    Jag testa övningen igår, o jag ha de inte så ont inatt :) vet inte om det har med den att göra men jag ska absolut fortsätta. Tack :)
    . Va bra! Den är ju så lätt att utföra också.
Svar på tråden Min hand värker!!