• annola

Efterlyses:2 vita Maine coon katter

I Juni 2009 stals två vita Maine coon kattungar från min uppfödning. En kvinna och en man knackade på och ville se våra kattungar som vi hade till salu. Vid tillfället var endast min 16-åriga dotter hemma. När hon sa nej,trängde sig mannen in och vägrade gå förräns han fått sett kattungarna. Efter ett tag åker dom igen, men dottern upptäcker då att dom två vita kattungarna fattas. Efter en vecka hör kvinnan av sig och vill att jag köper tillbaka mina kattungar,då hon kommit på att utan deras stamtavla,så är dom inget värde i dom.
    Vid sista kontakten med henne så påstår hon att hon inte har katterna kvar, så jag utgår från att hon sålde dom vidare. Skulle därför vilja komma i kontakt med någon som köpt en vit maine coon utan stamtavla. Det var en kille och en tjej,ingen av dom var chipmärkt. Hanen hade en liten svart fläck uppe på huvudet. Båda är hörande.
    Är inte intresserad av att få katterna tillbaka,vill endast veta vart dom tog vägen och att dom har det bra.Utgår från att köparen inte visste att dom var stulna. Är till och med villig att överlämna stamtavla och ägarskap till nya ägaren.
    Detta är självklart polisanmält, men då kvinnan lever under skyddad identitet är det svårt att finna henne. Hon kan befinna sig vart som helst i landet men troligtvis i Strängnäs eller Stockholm. Har nästan alltid sin karl med sig, en liten spansktalande "indian".

• Svar på tråden Efterlyses:2 vita Maine coon katter
  • Tussan05

Ska skicka en länk till min mor, hon håller också på med uppfödning. Ber henne skicka vidare till de hon känner och hålla ögonen öppna. Vet ingen i dagsläge som köpt en vit coonis men kanske känner nån som känner nån...

• Shorona

Jag såg ett vitt syskonpar på blocket i Juli/Augusti. Från sthlmslän. Undra om det kan ha vart dom. :-/

• leolina1980

Men usch vad hemskt! Hoppas du hittar kissorna och att dom har det bra!

• Bedhead
    annola skrev 2010-10-28 11:29:41 följande:

I Juni 2009 stals två vita Maine coon kattungar från min uppfödning. En kvinna och en man knackade på och ville se våra kattungar som vi hade till salu. Vid tillfället var endast min 16-åriga dotter hemma. När hon sa nej,trängde sig mannen in och vägrade gå förräns han fått sett kattungarna. Efter ett tag åker dom igen, men dottern upptäcker då att dom två vita kattungarna fattas. Efter en vecka hör kvinnan av sig och vill att jag köper tillbaka mina kattungar,då hon kommit på att utan deras stamtavla,så är dom inget värde i dom.
    Vid sista kontakten med henne så påstår hon att hon inte har katterna kvar, så jag utgår från att hon sålde dom vidare. Skulle därför vilja komma i kontakt med någon som köpt en vit maine coon utan stamtavla. Det var en kille och en tjej,ingen av dom var chipmärkt. Hanen hade en liten svart fläck uppe på huvudet. Båda är hörande.
    Är inte intresserad av att få katterna tillbaka,vill endast veta vart dom tog vägen och att dom har det bra.Utgår från att köparen inte visste att dom var stulna. Är till och med villig att överlämna stamtavla och ägarskap till nya ägaren.
    Detta är självklart polisanmält, men då kvinnan lever under skyddad identitet är det svårt att finna henne. Hon kan befinna sig vart som helst i landet men troligtvis i Strängnäs eller Stockholm. Har nästan alltid sin karl med sig, en liten spansktalande "indian".

Fast, alltså, polisen har ju inga problem att få tag i någon med skyddad identitet..
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • leolina1980
    Bedhead skrev 2010-10-28 12:00:02 följande:
    Fast, alltså, polisen har ju inga problem att få tag i någon med skyddad identitet..
    Kan ju hända att det inte prioriteras så högt då det "bara" gäller katter.. Polisen brukar ju inte vara så brydd då det gäller djur. Tyvärr.
  • Tiina f

För att polisen ska kunna få ta kontakt med henne krävs det att brottet hon begått kan ev resultera i två års fängelse.ANnars är hon skyddad av lagen.

• Jessica 902

Hej 
    Jag köpte en av dina vita katter (Hanen) han var då chipmärkt och hade stamtavla, kvinnan och manen stämmer mycket bra in på din beskrivning vi bodde i sama område, bara några kvarter från varandra. Min katt smet ut för ca:1 år sedan, jag vet inte vart han tog vägen... Men när jag läser detta blir jag misstänksam att han hittat tillbaka till henne  (kanske hon sålt honom igen?) saknar honom otroligt mycket :( tråkigt nog litade jag på henne och ringde henne samma dag som han försvan så hon kunde hålla utkik efter honom. Vet någon  något om katten saknar jag honom massor.

• LunaLunatic

Oj, vad knepigt att de hade stamtavla! Nyfiken som jag är måste jag fråga om den var utfärdad av SVERAK och med TS stamnamn?

Har du hennes uppgifter? Tror det är bäst maila henne. Om inte kan jag leta fram dem.

• Jessica 902

Hej igen...
    Sverak är det, och ser äkta ut men jag vet att det låter konstigt,,, men dom var mycket skumma. Stamtavlan står på annan ägare än kvinnan, de hade svårt att säga vem som var mor och far till Bernard (Vita han katten).. Div annat var underligt Kvinnan lever med skyddad identitet och har flyttat från Hässelby villastad där hon bodde då jag hade kontakt med henne. Vet inte vart hon flyttade. men har uppgifter på uppfödaren som troligt fått denna katt att få stamtavla. 

Svar på tråden Efterlyses:2 vita Maine coon katter