Efterlyses:2 vita Maine coon katter
I Juni 2009 stals två vita Maine coon kattungar från min uppfödning. En kvinna och en man knackade på och ville se våra kattungar som vi hade till salu. Vid tillfället var endast min 16-åriga dotter hemma. När hon sa nej,trängde sig mannen in och vägrade gå förräns han fått sett kattungarna. Efter ett tag åker dom igen, men dottern upptäcker då att dom två vita kattungarna fattas. Efter en vecka hör kvinnan av sig och vill att jag köper tillbaka mina kattungar,då hon kommit på att utan deras stamtavla,så är dom inget värde i dom.
Vid sista kontakten med henne så påstår hon att hon inte har katterna kvar, så jag utgår från att hon sålde dom vidare. Skulle därför vilja komma i kontakt med någon som köpt en vit maine coon utan stamtavla. Det var en kille och en tjej,ingen av dom var chipmärkt. Hanen hade en liten svart fläck uppe på huvudet. Båda är hörande.
Är inte intresserad av att få katterna tillbaka,vill endast veta vart dom tog vägen och att dom har det bra.Utgår från att köparen inte visste att dom var stulna. Är till och med villig att överlämna stamtavla och ägarskap till nya ägaren.
Detta är självklart polisanmält, men då kvinnan lever under skyddad identitet är det svårt att finna henne. Hon kan befinna sig vart som helst i landet men troligtvis i Strängnäs eller Stockholm. Har nästan alltid sin karl med sig, en liten spansktalande "indian".