• Winglur

Är en 2 åring för liten för en ribbstol?

Min snart 2 åring älskar att klättra!
    Gärna på stegar etc, jag står självfallet alltid bakom och passar om hon skulle tappa greppet eller liknande! Jag funderar på om hon ska få en ribbstol i julklapp eller födelsedagspresent.
    Jag undrar om hon kanske är för liten? Är det dumt tycker ni?
    Hon är ju jätteduktig på att klättra så jag tror inte att det skulle vara några problem.

• Svar på tråden Är en 2 åring för liten för en ribbstol?
  • Klaraah

Vi har en sådan på väggen till våra 4 och 5-åriga killar. Vi har två 90-resårsängar bredvid varandra på golvet under. Det behövs när de hoppar/ ramlar. Om du har tillräckligt med mjukt att landa på under så går det ju. Men jag skulle tycka att det var ett orosmoment med en så liten för att man kan aldrig lämna honom ensam i rummet då han kan fastna med foten i den eller med huvudet. De har roligt men man kan inte riktigt koppla av pga risken att de fastnar. Om du tex har den nere i källaren istället för i barnets rum så går det ju bättre. Då kan ni gå till den som en utflykt men behöver inte ständigt passa.

• Winglur
    Klaraah skrev 2010-10-28 12:29:17 följande:

Vi har en sådan på väggen till våra 4 och 5-åriga killar. Vi har två 90-resårsängar bredvid varandra på golvet under. Det behövs när de hoppar/ ramlar. Om du har tillräckligt med mjukt att landa på under så går det ju. Men jag skulle tycka att det var ett orosmoment med en så liten för att man kan aldrig lämna honom ensam i rummet då han kan fastna med foten i den eller med huvudet. De har roligt men man kan inte riktigt koppla av pga risken att de fastnar. Om du tex har den nere i källaren istället för i barnets rum så går det ju bättre. Då kan ni gå till den som en utflykt men behöver inte ständigt passa.

Sant, tyvärr har vi ingen källare, bara en lägenhet. :P
    Jag får klura lite till. Men det är nog som du säger, jag skulle mest oroa mig... 
  • Bonnie Tyler

Vår ettåring klättrar mycket på ribbstolen... Man får stå med och passa!

• Nenime

Min tvååring har en sådan på förskolan och han älskar att klättra i den. En mjuk madrass under så är det väl helt okej, tycker jag!

Svar på tråden Är en 2 åring för liten för en ribbstol?