Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

1 åring som springer o klättrar... kvällsrutiner..?

Hur många gånger sover han om dagen? Vår son orkar inte vara så där aktiv så länge längre eftersom han sover en gång numera och det är på förskolan.

• lightfish
    Solkattan skrev 2010-10-28 14:06:01 följande:
    Jo, det kan ju vara detta med sömnen på dagen som gör att han orkar hålla på hela kvällarna...
    Fast han kan vara "total" även de dagar som han bara sovit ca en timma på dagen.
    Jagar ni andra också runt era barn..? Vi har verkligen barnsäkrat hemmet. Skruvar fast bokhyllor o tömt de nedersta planen på fina böcker. Inga blommor i fönstren ( endast föremål som tål att rivas ner i golvet). Men man kan ju inte ta bort alla stolar och bord. Ställer in stolarna längs bordet men lillkillen har ju lyckats med att dra ut dem nu...
    Försöker stänga dörrarna i huset så lillkillen bara får rumstrera i kök/vardagsrum/sitt rum samt hallen. Gunghästen som vi fick för en knapp månad sen har han härron veckan kommit på att man ska stå på o gunga... ( helt livsfarligt). Han klänger sig upp i soffan o bara springer .. faller turligen (oftast) innåt och klänger så vidare upp på soffryggen. Har några gånger klängt över... ( aj aj). Han flyttar runt möbler. Stereobänken, sin matstol osv. Ibland så "orkar" jag inget annat än att bara sätta mig ner i 2 min o bara stirra på honom... "hur sjutton orkar han?!".
    Hoppas all denna aktivitet/ork kan mynna ut i något "gott" i framtiden... :)
    Låter som sonen här hemma .
Svar på tråden 1 åring som springer o klättrar... kvällsrutiner..?