Inlägg från: Daisie |Visa alla inlägg
  • Daisie

1 åring som springer o klättrar... kvällsrutiner..?

Vår kille är också väldigt klättrig. Fungerar dock ganska bra sen han började på dagis och aktiverar sig mer på dagarna. Nu kring 20 månader så har han också börjat intressera sig för att bygga med Duplo-Lego vilket gör att han kan sitta stilla en stund, samt att titta på Saltkråkan. Skönt när man börjar kunna hitta lite lugnare lekar.

Hjälper de dom dagar ni ser att han fått göra av med mycket spring, t.ex att ni varit ute mycket? Det tycker jag är ett bra botemedel mot de värsta myrorna. Låter jobbigt att han somnar så sent, är han ändå vaken tidigt på morgonen? Det kan inte i så fall vara så att han nästan blir speedad för att han är övertrött? I så fall kanske det behövs några griskvällar för att hitta nya rutiner som hjälper honom somna tidigare så han får längre sammanhängande sömn? Nu vet jag inte vad ni prövat, men jag skulle i alla fall börja lägga honom samma tid varje kväll, oavsett när han sen somnar. Att man turas om och nästan byter av varandra, men att man inte låter honom komma upp och busa upp sig och klättra mer. Då är det sängen som gäller. Även om han ställer sig upp hundra gånger och man får ha gigantiskt tålamod så kan det kanske löna sig i längden...

Det där med att ha en lugn stund medan skruttarna är vakna känns då i alla fall långt bort för min del, än är det passning som gäller under vaken tid... Lycka till!

Svar på tråden 1 åring som springer o klättrar... kvällsrutiner..?