• Anonym (vännen)

Hur många vänner är "normalt"?

Jaaa.. Jag hatar ordet "normalt"?

Men jag är ändå nyfiken på hur ni har det? Hur många vänner har ni? Hur nära står de er? Tjejkompisar vs killkompisar?

Jag känner mig ibland stressad över att jag borde skaffa fler vänner. Men hur hinner man det? Det är inte det enklaste heller när man blivit äldre..

• Svar på tråden Hur många vänner är "normalt"?
  • April barn

Ja som sagt, allt är ju normalt :)
    Jag har nog ca 4 nära vänner som jag pratar med ganska ofta i telefon men träffas inte ofta 2 killar och 2 tjejer, sen har jag några mer bekanta som jag varken pratar med ofta eller träffar. Mer att man säger hej om man stöter ihop :)

• lövet2

Jag har inga nära vänner (vi har kommit i från varandra bl a pga flytt). 5-6 som jag ändå kallar vänner och en hel drös med bekanta.

• crazy mom

Jag har en mindre svär bästa kompisar typ 4-5st.  sen har jag massa kompisar både tjejer och killar och en mängd bekanta.

Men det är ju liksom den innersta kretsen som räknas när det blåser =)

Tror att det ser väldigt olika ut, (även för mig i olika stadier i livet) hur många vänner man har. Men 1-2 nära vänner är väl rätt bra att ha. En del umgås ju bara med sin släkt, och andra hatar släkten...

• Jezamine

Finns nog inget som säger hur många vänner "som är normalt" Det är kvaliten på de vänner man har som räknas.Inte kvantiteten

Jag är INTE avstängd
  • Anonym

skulle vara överlycklig om jag hade en enda bästa vän....
    tack gode gud för att jag kan prata med mitt ex om allt möjligt annars skulle det bli extremt ensamt...
    supersvårt att hitta nya vänner...

• Anonym

Mina allra bästa vänner är min syster och min sambo. Sen har jag två väldigt goda vänner som jag träffar regelbundet och kan vara ärlig med. Jag har utöver detta kanske 5 bekanta som jag kan träffa för fika/bio ibland.

Om jag skulle bjuda folk på mitt bröllop kanske det skulle landa på 20 personer som jag känner att jag står hyfsat nära (vänner alltså)

• Anonym

Jag har kanske 2-3 nära vänner samt ytterligare 5-6 kompisar. Vi träffas för bio, fikor osv. Däremot tycks jag och min man ha hamnat emellan stolarna när det gäller parrelationer. Vi har tyvärr inte så många gemensamma vänner, inte nära ialla fall, och tillhör liksom inget naturligt kompisgäng. Det tycker jag är lite tråkigt, för vi har aldrig någon att umgås med på högtider som exv midsommar eller nyår då alla tycks upptagna redan.

• Anonym (SandraÅ)

Jag har tre stycken väldigt nära. Sedan har jag ett flertal vänner som jag umgås med men inte kan berätta allt för om ni förstår vad jag menar. Bekanta har jag massor, men då menar jag dem man hälsar på när man möter dem på stan och kanske umgås med på krogen Tungan ute

Svar på tråden Hur många vänner är "normalt"?