badbalja till nyfödd?
Hur badar man nyfödda? I badbalja? Finns det billiga på tex ikea eller Gekås?
Hur badar man nyfödda? I badbalja? Finns det billiga på tex ikea eller Gekås?
Ja, det lättaste är väl att använda balja. Finns säkert billiga på gekås, men också på IKEA och biltema. Dom billigaste kostar runt en hundring.
Det finns badbaljor nästan överallt, ikea, ica, coop, biltema m.m. Det bästa är badhjälpen, kan varmt rekomenderas.
En "ställning" man sätter i baljan, som barnet halvligger i. Vet du vad jag menar? Har sett att det finns att köpa på ica, med säkert även på alla babyaffärer.
Vi köpte en billig på biltema. Tror att vi använt den ca 10 ggr sammalagt till våra 4 barn. Vi tycker det är mysigare att bada tillsammans i badkaret
Vi badade dottern i en badbalja, men du kan ju också bada i handfat/vask om du vill.
Det finns baadbaljor både på IKEA och GeKås. På GeKås har de även stativ att köpa till som gör att man inte behöver stå böjd/alternativt lyfta upp tung badbalja på t ex köksbordet. Ett tips kan också vara att hitta en variant med urtappninghål i botten, så man slipper hälla ur vattnet (tungt och bökikgt)
Jag köpte en fin på Ö&B för 79 kr. Lika fin som en på Babyland som de skulle ha det dubbla för. IKEA har också, såg jag sist jag var där, för 69 kr. Många badar ju bebisarna i diskhon... Funkar säkert jättebra det också.
Badade dottern i handfatet eller tillsammans med oss i badkaret.
Från 2-3 mån badade hon även "själv" i badkaret, låg på botten med lite lite vatten i och plaskade.
När dottern var runt 7 mån bodde vi 2 mån utan badkar så vi köpte ikeas badbalja för 69 kr!!
vad bra att det verkar finnas billiga baljor på flera ställen! tack för tipsen :=)
Måste man ha badbalja eller badkar? Kan man inte bara duscha barnet? Eller använda en badhjälp på golvet i duschen? :)
Måste man ha badbalja eller badkar? Kan man inte bara duscha barnet? Eller använda en badhjälp på golvet i duschen? :)