Jag körde upp i Farsta två gånger och kuggade båda. Första gången fick jag en surgubbe som inte sa ett ord, jag missade högerregeln och kuggade på det och det är jag helt med på.
Andra gången körde jag med en tjej i 30-års åldern. När körningen var klar så sa hon att hon tyckte att jag var en osäker förare men att man inte kan kugga nån för det. Istället fick jag höra att jag hade dålig sidobevakning I rondellerna. Inte när jag ska köra in i dom utan när jag är i. Där vart jag lite sur faktiskt.
Tredje uppkörningen gjorde jag i Södertälje. Fick köra med en jättetrevlig kille som förklarade lugnt och pedagogiskt hur provet skulle gå till. Jag gjorde några nervösa missar men efteråt så sa han att jag hela tiden körde innanför ramarna och att jag bara behövde mera erfarenhet och varsågod här är kortet
Så slutsatsen, i Farsta är dom galet petiga. Det är ett svårt ställe att köra upp i och är man nervös så blir det ju såklart ännu svårare. I Södertälje var det rätt lugnt att köra, trafiken påminde väldigt mycke om där jag bor (värmdö) och då kände jag mig trygg och säker.