Inlägg från: mupparsmupp |Visa alla inlägg
  • mupparsmupp

En snabb fråga, JA / NEJ

om datorgrejerna är något som ni båda vill/behöver ha så visst. men om det är endast till din kille och han tycker att du ska betala maten för dina penga medans han har roligt för sina. då skulle jag också bli sur.

min sambo flyttade in hos mig och mamma under graviditeten. och han fick lägga till lite pengar till maten om han skulle äta av samma mat som mamma gjorde. nu har mamma lite svårt att förstå att vi har gemensam ekonomi, så vi delar på alla såna kostnader. för annars skulle jag inte ha några pengar och han ha massor :P

men i alla fall. så mamma köper allt som är billigast. även om endel saker smaka skit. och sen så gör hon inte allt för god mat annars heller. utan när det är något som är lite gott så får man det 7 dagar i veckan tills man kräkas och då får man äta den maträtten några veckor till.

så vi köpte egen mat och lagade egen middag. vi fick 1 egen hylla i kylskåp/frys och skafferi där vi hade vårat. ibland fick mamma äta av middagen vi hade gjort och vi fick nå creme frech från hennes hyllor osv. så det var ju inte riktimt millimeter rättvisa :P men det fungerade tills sonen föddes och vi flyttade 40mil där i från ^^

Bebis 9 maj 2010
Svar på tråden En snabb fråga, JA / NEJ