• jådåsåatt

Kalas hos min sambos ex ink. hans familj.

Jag bjuder alltid min dotters pappa, hans sambo och hans familj när min dotter har kalas. Har faktiskt aldrig ens tänkt på att nån kan bli sur, det viktigaste för mig är att dottern får ett trevligt kalas och får träffa de hon tycker bäst om.

• jådåsåatt

Hur bjöd de din sambo? Sa de att du inte var bjuden? De kanske tog för givet att ni skulle fatta att båda var bjudna?

• jådåsåatt
    kattis51 skrev 2010-10-30 10:53:30 följande:
    Jag förstår det, men hur gör ni på julafton då? Firar ni tillsammans då också, för att det är ännu viktigare för barnen?
    Tidigare har vi alltid firat födelsedagar och jul i våra (nya Familj) i 10 års tid. Ena dagen har de barnen och den andra dagen har vi alla barnen. Detta blev snurrigt, men jag hoppas ni förstår Skrattande.
    Nä, julafton har jag henne alltid eftersom pappan alltid varit bortrest då, han firar jul på nån skidort. För min del hade de gärna fått komma och fira med oss men jag gissar att de inte är så intresserade av det.

Jag förstår att det är drygt att ni inte blev bjudna, jag har lite svårt att förstå varför man gör så. Men hade jag varit dig så hade jag helt enkelt varit en lite bättre människa för flickans skull och gått dit och varit trevlig.
    Jag hatade att mina föräldrars seperation innebar två kalas, fortfarande som vuxen tycker jag att det är skitdrygt att behöva fira allt två gånger för att de inte kan komma överrens.
    Men jag hoppas det ordnar sig, men tänk på att inte sjunka till hennes nivå:)
  • jådåsåatt
    Thuleslapper skrev 2010-11-03 22:05:38 följande:
    Är bonusmamma till 2 barn och strax efter att jag flyttade ihop så kom första inbjudan utav biomamman.
    Hon tyckte att vi skulle fira som en stor lycklig familj.
    Det finns inget i världen som skulle kunna få mig till att umgås med denna människa mer än normalt.
    Hon har förstört en familj genom att tycka att hon inte älskar pappan till sina barn
    WTF? Varför är du bitter för att hon inte älskar pappan till sina barn längre?
    Det var något av det sjukaste jag läst på länge.

Jag älskar inte min dotters pappa, vi kan ändå fira födelsedagar tillsammans. Det handlar inte om några charader eller att vi ska leka mamma-pappa-barn, det handlar om att göra det som är bäst för barnet.
    Skärp dig.
Svar på tråden Kalas hos min sambos ex ink. hans familj.