• Zaria

Kalas hos min sambos ex ink. hans familj.

Thuleslapper skrev 2010-11-03 22:05:38 följande:
    Jag förstår hur du kände som liten, men jag tycker att barnet nog har det bättre när det får ha 2 kalas: Ett hos mamma med mammans släkt och ett hos pappan med pappas släkt.
    Tänk att få full uppmärksamhet 2 dagar istället för en!
    Är det ett gemensamt kalas känner nog barnet av att någon där inte trivs och kan vara sig själv, barn märker mycket väl om man försöker att vara någon annan än vad man är.

Jag är själv ett skilsmässobarn och hade fördelen att mina föräldrar kom bra överens även efter skilsmässan.
    Men kalas firades aldrig ihop (inte innan jag var vuxen och hade studenten etc...

Är bonusmamma till 2 barn och strax efter att jag flyttade ihop så kom första inbjudan utav biomamman.
    Hon tyckte att vi skulle fira som en stor lycklig familj.
    Det finns inget i världen som skulle kunna få mig till att umgås med denna människa mer än normalt.
    Hon har förstört en familj genom att tycka att hon inte älskar pappan till sina barn.
    I och med detta beslut tycker jag att hon får stå för konsekvenserna, familjen är inte längre en familj utan det är 2 familjer.
    Varför ska man sitta och leka charader att det är mamma, pappa, barn?
    Nej, då är det bättre att barnet firar med mamma, ny gubbe, mormor-morfar, morbror osv och sen ett kalas där barnet firar med pappa+mig, farmor-farfar, min mamma, fastrar med familj osv
    Fast det verkar ju fungera med resten av hans släkt att åka till henne på kalas, verkar bara vara TS som tvekar. Skall man då göra 2 kalas för EN persons skull?

Att inte älska pappan till sitt barn när man separarerat ser jag inte som något konstigt, äslkar du alla du haft sex med? Skulle du tycka det var okej om dina bonusbarns mamma älskade sitt ex fortfarande? Personligen skulle jag tycka det vore ganskla jobbigt
  • Zaria
    071001 skrev 2010-11-04 11:27:42 följande:
    Om ni alltid haft kalaset hos er är det kanske mammans tur att stå för det? Ser inte problemet i det hela ts.
    Inte jag heller, resten av släkten verkar ju tycka det är ok, har det dessutom varit jobbigt innan så kanske det är ett sätt för henne att verkligen FÖRSÖKA få det bättre.
  • Zaria
    vampyria2 skrev 2010-11-04 21:51:48 följande:
    Vi har alltid kalas tillsammans för barnen, tror att det är jätte bra att de kan känna att föräldrarna och deras släkt fortfarande kan umgås, känns nog skönt för dem.
    Vi har även firat jul och andra högtider tillsammans, kan man bita ihop och vara trevliga mot varandra så tror jag att det ger barnen en bra självkänsla, de är ju en då lite av oss alla Drömmer 
    Härligt det låter
  • Zaria
    Thuleslapper skrev 2010-11-04 21:48:17 följande:

Ja inte skulle jag bli glad om hon fortfarande älskade honom.
    Men det är ingen risk, inte efter allt ont hon har gjort honom, det vore verkligen konstigt om hon hade några känslor kvar...

Det var det jag reagerade på, citerar "Hon har förstört en familj genom att tycka att hon inte älskar pappan till sina barn." Varför är det så fel att inte älska pappan till sina barn? Mig veterligen styr man inte över sina känslor.
Svar på tråden Kalas hos min sambos ex ink. hans familj.