• lovely storm

orange hår =(

Någon som vet hur man blir av med orange färg??? (skall bli blont)
    Var hos frissan idag så jag måste väl avvakta iaf 1 vecka innan jag går ditt igen för ev behandling, eller??

• Svar på tråden orange hår =(
  • oxe79

var det där du blev orange så borde ju dom fixa till det. Utan kostnad. Jag skulle gå tillbaka redan i morgon så dom får titta på det och boka tid för åtgärd.

• oxe79

Men du kan ju gå som pumpa på halloween Flört

• lovely storm

haha... det skulle väl vara det!

oxe79 skrev 2010-10-28 22:04:18 följande:
    Men du kan ju gå som pumpa på halloween Flört
  • Nyfiken gul

om det är frissan som orsakat det oranga håret har dom ju gjort fel - då ska du givetvis gå tillbaka och få det fixat. Det brukar dom fixa till gratis.

Och då ska du gå tillbaka imorgon för att verkligen visa hur håret blev.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • lovely storm

tror ni att hon gör det gratis?

• Nyfiken gul
    lovely storm skrev 2010-10-28 22:18:11 följande:
    tror ni att hon gör det gratis?
    ja självklart - om du bett om att få bli blond men fick en annan färg är det ju något som gått snett och det ska givetvis rättas till. Man brukar få den tillgodo så att säga.
  • lovely storm

kan silvershampoo hjälpa i värsta fall??

• Nyfiken gul
    lovely storm skrev 2010-10-29 07:07:27 följande:

laborera inte med något själv , få din frisörs åsikt om frågan först. Om du börjar fixa och trixa själv med något kan det hela tyvärr förvärras om du har otur.

gör ingenting så länge du inte vet varför det blev fel hårfärg.
  • En Åsa
    lovely storm skrev 2010-10-29 07:07:27 följande:

Nej, silvershampo hjälper bara om det är gult inte orange. När mitt hår blev orange hos frisören (skulle bli blondt från mörkbrunt) så var jag för feg för att gå tillbaka så jag färgade det själv helt enkelt. Väntade inga veckor mellan utan hivade i färg med några dagars mellanrum tills det blev den färgen jag ville ha. Funkande fint!
  • Styvmamma88

Om du ska göra själv så lägg i en campagnefärgad blond, det gjorde jag och det funka, hade orange med Men jag gjode allt själv hemma och mitt hår blev förstört, och kosta mer än vad frissan skulle tagit.
    Men dom ska absolut inte ta något betalt för att rätta till färg-felet!

• lovely storm

var hos frisören igen... och resultatet, ljusorange med gula och vita slingor!
    Nä... ringde min gamla frisör som gått i pension och bad henne titta ev fixa till det.... så på tisdag förhoppningsvis vara snygg i håret!

• AlmaWilmer
    lovely storm skrev 2010-10-30 13:52:29 följande:
    var hos frisören igen... och resultatet, ljusorange med gula och vita slingor!
    Nä... ringde min gamla frisör som gått i pension och bad henne titta ev fixa till det.... så på tisdag förhoppningsvis vara snygg i håret!
    Inget roligt när det inte blir som man tänkt sig. Jag undrar om du blekte håret från mörkt och det blev orange?
    För i såntfall så skulle din frisör nyansera ditt hår med en blå färg(ask) blått tar bort oranget,silverschampot kommer inte att hjälpa om håret är oranget.
    Lycka Till!
    Fråga om det är nåt mer du undrar överSkrattande
  • lovely storm
    AlmaWilmer skrev 2010-10-31 08:43:09 följande:
    Inget roligt när det inte blir som man tänkt sig. Jag undrar om du blekte håret från mörkt och det blev orange?
    För i såntfall så skulle din frisör nyansera ditt hår med en blå färg(ask) blått tar bort oranget,silverschampot kommer inte att hjälpa om håret är oranget.
    Lycka Till!
    Fråga om det är nåt mer du undrar överSkrattande
    jag började färga ner håret i somras.
    Första besöket blev det avfärgning och så gjorde frisören ljusa slingor i folie mest på över håret.
    Andra besöket blev det med hätta och då oxå mest överhåret.
    Och nu sitta gången sa jag till att jag ville att dom skulle slinga hela håret... och resultatet blev som sagt katastrof!
    Min frissa säger att man måste förstå att det blir orange och att det tar några gånger innan det blir ljust.

Jag känner spontant att hon som frissa inte skall färga håret, om hon vet att håret kommer bli orange/gult.
    Min pensionerade frissa skall som sagt titta på det på tisdag... hon lät iaf hoppfull Flört
  • AlmaWilmer

Om man har färgat håret med färg som man köpt på tex ica, så är det jättesvårt att få bort det med avfärgning pga att den färgen tränger djupare in i strået. Detta är något som din frisör borde informera dig om och att men aldrig kan säga hur resultatet blir lr om det ens släpper nåt.
    När man gör slingor i folie så får man oftast ett mer randigt resultat,viktigt att man väver ut håret noga,med hätta får man ett mera naturligt resultat.
    Vad jag förstår så har din frisör slingat ditt hår ganska ånga gånger, med blekning? i såntfall var försiktig så att du inte råkar ut för en "kemisk klippning"
    Hoppas allt löser sig för digGlad

• lovely storm

Jag har inte färgat mitt hår själv på 15 år, utan anlitat frisörer.
    Men detta resultat på håret ser verklilgen ut som jag själv har orsakatSkäms
    Men men... jag lägger mitt hopp till på tisdag  =) haha

• lovely storm

såja.... snygg som satan i håret igen!
    Har stor lust att gå in till frissan imorn och visa upp det nya resultatet (som min gamla frisör fixa till idag)

• AlmaWilmer

Vad sköntSkrattande, Vad använde din frisör för produkter och färger till ditt hår?

• lovely storm

mellanblond som hon blandade med mörkare askmellanblond, sen varvade hon varannan den färgen och varannan blondering i 52 foliepaket... vid avtvättningen så var det massor av silvershampoo!
    Sen var jag helt grå i håret Förvånad. sen la hon i ytterliggare foliepaket med (ask?) blond med 9 procent blekning = resultatet blev toppen (inget pissgult eller orange)

Svar på tråden orange hår =(