• Anonym

pcos = håravfall

Jag har PCOS med tillhörande håravfall...

Undrar om det endast är hårtransplantation på huvud som gäller för att inte bli flintis?
    Mår skitdåligt över detta!!
    Jobbar inom offentliga sektorn och börjar få svårt att dölja flinten!!!
    Vad har ni andra gjort??
    Suck...

• Svar på tråden pcos = håravfall
  • Anonym

Men ifall du vet med dig att du har PCOS, så bör du ju behandlas och problemet lösas, om än att det kan ta tid.

• Anonym

Ojdå! Det lät spännande! Min läkare säger att det inte finns nån behandling... Berätta gärna mer!

• Anonym (fågel)

P-piller är botemedlet. Innan jag slutade med p-piller så visste jag inte att jag hade PCOS. Många med PCOS acne som får p-piller som botemedel.
    Har förresten aldrig hört om någon som har haft håravfall pga PCOS. Är du säker på att det är orsaken? 

• Anonym (skallig)

Blev oxå diagnosticeras PCOS-are, och har tappat extremt mycket hår, (enligt läkaren tillhör det sjukdomen) ja som en manlig begynnande flint, ffrån pannan och uppåt. Detta är många år sedan, och mitt hår är tyvärr lika tunt ännu. Har dock heller aldrig hört att det skulle finnas någon behandling!! Intressant! P-piller alltså??

• Anonym

Ja, läkaten påstår att det är därför. Vad har du för p-pille?

• Anonym (fågel)

Jag har tagit Trinordiol sen jag var 15 år, slutade när jag var 29 år. Tycker att ni genast ska föreslå detta till er läkare. Kan ju alltid testa.

• Anonym

Tusen tack för tipsa! Ska absolut kolla upp!

Svar på tråden pcos = håravfall