Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Hjälp, min son sover bara på magen.

Våra killar är födda i 32+6 och har alltid sovit på mage. Vi kämpade och kämpade med att få dom att sova på kvälllarna, tills vi provade att låta dom sova på mage, och då äntligen gick det. Du behöver inte ha kudde om han sover på mage, så slipper du den oron. Våra har aldrig haft kudde. Det är väl mer om dom sover på rygg för att huvudet inte ska bli platt baktill. När dom sen kan vända på sig själva från mage till rygg så säger dom att det inte är nån fara att låta dom ligga på mage. Vi har haft andningslarm till våra, för att jag inte kunnat slappna av annars...

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • bananflugan82
    Lomalufi skrev 2010-10-29 12:15:58 följande:
    Tack för tipsen. Vi får prova annars får han helt enkelt fortsätta att sova på oss. Eftersom att jag är supernojjig så har vi två olika andningslarm. Ett som man fäster i blöjan och ett i sängen. Helst hade jag velat ta med saturationsmätaren hem, men det fick man visst inte,Glad
    Nu vet ju inte jag om er kille haft några problem så du är extra orolig, men jag vet själv att ju mer övervakning och sånt man har, desto svåra blir det sen när det ska bort.... Vi har fortfarande andningslarmen o våra killar blir snart 10 månader. Jag vet inte riktigt när jag ska klara av att ta bort dom...
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
Svar på tråden Hjälp, min son sover bara på magen.