Smulans skrev 2010-11-24 16:46:01 följande:
Vi fick först en bekräftelse på att de hade mottagit och behandlat vår remiss och att vi skulle bli kallade inom tre månader. Sedan kom själva kallelsen ganska snabbt efter. Pga sommaruppehållet tog det någon månad innan infomötet och läkerbesöket ägde rum, men det verkade inte vara någon väntetid alls.
Vi fick börja behandlingen i stort sett direkt efter läkarbesöket och vi lyckades på första försöket
Det finns en RMC-tråd om du är intresserad.
Grattis så väldans mycket till erat knytt!
Men hmm, förlåt om jag krånglar men hur lång tid tog det efter att ni fått veta att ni skulle genomgå IVF till att ni fick DEN remissbekräftelsen och när fick ni kallelse till infon?
Hmm, krångligt det här men det är så lätt att missförstå vad jag frågar.
Tack för inbjudan till RMC-tråden, men jag läser den redan, haha, och så vill jag inte skriva där än eftersom det känns som att alla där ligger så långt före mig. Hoppar säkert in senare.
Zinfandel skrev 2010-11-24 16:58:17 följande:
Vi tog nog en genväg utan att veta om det. Vi bokade en tid på kliniken som sen skickade en ansökan, samtliga ansökningar godkänns av Region Skåne/RMC. Tyvärr felinformerade kliniken mig vid 2 tillfällen att ansökan var skickad vilket den egentligen inte var. Ansökan beviljades sedan på en vecka när den väl var skickad, jag ringde själv och fick det bekräftat. Jag har alltså aldrig fått remisser och sånt, antar att jag gick fel väg men det gick ju bra. Vi anmälde oss strax före semestern, lämnade proverna 3:e veckan i augusti och var igång första veckan i september. Men att det gick så snabbt berodde på min ålder men det betyder ju att det går att skynda på det.
Hmm, oj! Det var snabbt! GRATTIS! :)
Jag hängde nog inte riktigt med i svängarna där men... Är det rmc du kallar "kliniken"? (Associerar det med en privatklinik, därför gör jag mig själv förvirrad)
Hur fick du veta att den INTE var skickad då? För det är nog dit de ska skicka vår också och vart exakt ringde du för att få veta att den var beviljad? Jag vill också ringa! :)
Kram och tack hörrni!