Inlägg från: lykantrophona |Visa alla inlägg
  • lykantrophona

Fråga flatan

Anonym (IGOR) skrev 2010-12-03 12:40:43 följande:
    Skulle du gilla att ha en trekant med en bisexuell tjej och heterokille.  Då får ni hjälp med penetration, som väl trots allt har sina fördelar?
    Nu är jag "bara" bisexuell, men jag tycker frågan är lite absurb... tänk dig om du skulle ha trekant med en het tjej, och sedan något du inte alls tänder på, kanske rentav äcklas av. Jag antar att du är straight. Det finns "fördelar" för en kille att bli penetrerad i analen, men skulle du för den sakens skull låta en kille knulla dig i en trekant med din tjej?

Penetration kan man få genom annat än med en kuk. Finns ju dildos, strap-on, händer... När jag har haft tjejsex tänker jag inte på att "nu skulle det sitta bra med en kuk".
  • lykantrophona
    Anonym (IGOR) skrev 2010-12-03 16:59:52 följande:
    men om båda är "bi ??
    Ja, då är det ju en sak. Men Flatan i tråden är ju trots allt... flata. lesbisk.  Vilket brukar antyda ett ointresse i män.

Som sagt, heteromännen verkar ha en ganska överdriven syn på det här med penetration. Tack och lov är inte min egen kille så besatt av det, att han skulle tro att enbart kuk-i-fitta får mig att komma eller något. Tjejer har inte sex med varandra för att värma upp sig inför en kille, oavsett vad porr kan få en att tro.

Men, men. Jag har en väldigt begränsad erfarenhet av tjejer. Just nu är jag i ett heterosexuellt förhållande, men tjejer är fortfarande snygga. Problemet är bara att tjejer är betydligt mer svårflirtade än killar, kan jag tycka. Sen finns det väl fler heterograbbar än vad det finns flator. Jag är ganska "manlig" i mitt sätt att flirta. Hellre rakt på liksom, än en massa vaga signaler som är svåra att tyda. Kanske därför också har jag haft otur med tjejer, jag förstår mig inte på "tjejspråk", kommer ofta bättre överens med killar även som vänner.
  • lykantrophona
    NicKnejm skrev 2010-12-04 00:16:59 följande:
    Ni har större chans till acceptans om ni undvek snus, snickarbyxor, piercing, manhaftighet och manshateri.
    Speciellt som många har den attityden enbart för att visa sin läggning.

DET går vara bög/flata utan att hata andra. Det GÅR vara HBT utan att spöka ut sig.
    Jag känner många heterosexuella som beter annorlunda. Jag känner en kille som ibland klär sig i klänning på fester, för att han tycker det är kul. Jag känner en annan straight kille som har fjolligt kroppspråk, målar naglarna ibland och inte är främmande för att klä sig lite annorlunda. Kan inte vi acceptera människor med udda klädstil, OAVSETT sexuell läggning? Är det bara bögar som inte får fjolla till sig?

Den här bilden av den arga, snaggade och snusande flatan är överdriven. Den enda helt lesbiska tjejen jag kände gick klädd prydligt, hade goda manliga vänner och ganska normala intressen (film, litteratur etc). De bisexuella tjejer jag känner är inte heller några överviktiga, mångpiercade manshaterskor. De är som folk är mest. Se längre än dina fördomar. Pride är dessutom mycket av en festival där HBT-are kan träffas, utbyta idéer, festa och lyssna på föreläsningar. Paraden har visserligen funktionen av en "titta, jag mår bra fast jag är gay", men jag tycker den har lugnat ner sig mycket. Kritiker tänker inte på att de största grupperna där brukar vara politiska partier, stolta föräldrar och "marching for those who can't". Visst finns det nattklubbar etc som gör reklam genom paraden. Och om man nu är med i en parad, kan man inte få festa till klädseln lite? När jag gick första gången så hade jag på mig en svans och rävöron, helt enkelt för att det är en miljö där man får klä sig som man vill.  Min heterosexuella kompis klädde sig betydligt mer färggrannt och utstickande, med vingar och grejs. Pride är en fest, man ska få klä sig som på en fest.
  • lykantrophona
    Anonym (IGOR) skrev 2010-12-09 12:31:34 följande:
    Sorry,   jag fick för mig att TS var bi. Men om nu alla heterobrudar tycker att originalet är bättre än en attrap så borde ju en bisexuell i varje fall också tycka det . ( men kan inte med att erkänna det för flatan!)
    Om det står "flatan" tolkar jag det som någon som är lesbisk. Bisexuella kvinnor brukar inte kalla sig själva för flator, lebbor, gay osv.

Jag är bi, och visst är min killes kuk bättre än en dildo. Ibland är dock hans fingrar bättre. När jag har haft sex med en tjej har jag inte heller använt någon dildo. Penetration är inte det optimala. Jag föredrar oralsex, och det skulle kännas ganska konstigt att blanda in kukar i tjejsex. Eller, du kanske är en sån där kille som vill bli strap-on-knullad av sin flickvän? För det finns ju såna också. Precis som att det antagligen finns tjejer som vill ha den sortens hetero-inspirerad penetration, även i ett förhållande med en annan tjej. Personligen har jag aldrig när jag fantiserat om eller haft sex med tjejer känt att det saknas en kuk i sammanhanget. Eller en dildo för den delen.
  • lykantrophona
    Anonym (Flatan) skrev 2010-12-09 20:16:18 följande:
    Jag tänder oftast enbart på lesbisk amatör porr, då det är mest realistiskt och man ser hur paret har känslor för varandra. I know kaninte bli mer flatigt va? =)
    Jag tycker också om amatörporr. Just lesbisk kommersiell porr kan lätt bli överdrivet, kvinnorna har långa naglar och jag blir bara orolig över att de ska riva varandra. Dessutom känns det inte alls trovärdigt. Amatörporr, både hetero och homo, har sina fördelar. Nackdelen är att sådant som ljud, ljus etc är ofta har väldigt dålig kvalité. Kollar man på porr kanske man vill se något också?
  • lykantrophona
    TyskMamma skrev 2011-01-09 11:27:40 följande:
    Är det sant att flator ser ner på bisexuella kvinnor och tror att de inte kan bestämma sig?
    Och är det sant att flator tror att man bara låtsas vara bisexuell bara för att man, för tillfället är ihop med en man?
    Jag är bi, och den gången jag dejtade en lesbisk tjej verkade hon irritera sig på min läggning. Hon hade en hel del fördomar, ville få svar på vilket kön jag föredrog etc.

Även från straighta har jag hört att bisexualitet är en fas, att "man bestämmer sig för det ena eller andra senare". Sjukt irriterande.
  • lykantrophona

Chris rock. Nu är jag bisexuell, men jag tror att jag kan berätta ändå hur det är med omklädningsrum.

Man är jävligt van. Genom att genom hela uppväxten ha sett andra kvinnor byta om, så är det inte alls sexuell laddat. Nakenheten där är inte samma sak som nakenheten när man har sex. Hur sexigt är det egentligen med kvinnor som duschar, låser sina skåp, går omkring med handduk virat kring håret, slappa steg, tunga suckar... Man spanar inte in någon där mer än vad man skulle göra i en fullt påklädd situation. Snarare tvärtom. Man har lärt sig att inte stirra på nakna människor. En heterosexuell man skulle inte vara lika van vid situationen, och kvinnorna skulle också direkt se att han sticker ut. Det syns inte på en lesbisk kvinna att hon är lesbisk.

För hur hade du tänkt annars att man ska göra? Privata bås för alla som inte är straighta?

Om alla var vana vid nakenhet skulle könsuppdelade omklädningsrum inte behövas. Tyvärr tror folk numera att nakenhet = sex = farligt.

Man kanske borde fråga hetero-kvinnor: Om du skulle behöva dela omklädningsrum med antingen en flata eller en bög, vilket skulle du välja?

• lykantrophona
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2011-02-03 21:33:36 följande:
    Flatan! Är det skillnad på att kyssa en man och en kvinna? 
    Okej om jag svarar det här?

Det är ingen stor skillnad. Såklart är ju kvinnor generellt lite mjukare, och det är vanligare att tjejer har läppglans/stift. Män kan ha skägg eller iaf stubb. Men det är ingen stor skillnad, kan jag tycka som är bisexuell. Jag vet inte hur det är med folk som bara tänder på ena könet, då lär det ju vara trist att kyssa någon av det könet man inte tänder på?
Svar på tråden Fråga flatan