• panna cotta

Fråga flatan

Jag har en fråga. Jag var med min tjejkompis som är lesbisk tillsammans med två strejta tjejkompisar till på en gayklubb i stan och stod och dansade. Min kompis kände ingen där, och hade väl rätt vanliga kläder typ jeans och t-shirt, stack inte ut från resten direkt. Och hela tiden blev hon raggad på, ingen annan, av tjejer som kom och dansade etc. Hur kunde de veta att hon skulle kunna vara intresserad och inte vi andra? 

• panna cotta

Jag tror verkligen inte att alla HBT-personer är ute efter den normalisering som du pratar om. 

• panna cotta

Många vill ha rätten att vara precis som de vill, ha peruker, och "fjompa" sig, men ändå ha samma rättigheter och bli behandlade med samma respekt som andra medborgare. 

• panna cotta

Acceptans handlar inte om att bli respekterad för att man är som alla andra.
    Acceptans handlar om att bli respekterad precis så som man är eller vill vara, ÄVEN om man inte är som alla andra.
    Jag ger inte ett ruttet lingon för vare sig hetero-, homo- eller bisexuella som inte förstår den ekvationen.
    Låt tusen blommor blomma!

Precis! (Vet inte hur man citerar så där snyggt :)

• panna cotta
    NicKnejm skrev 2010-12-03 23:58:13 följande:
    Det är dock skillnad på de som ÄR på ett speciellt vis i ett  specifikt SYFTE.

Spekulativt agerande är för mig ett big NO NO.
    Oj, de allra flesta är väl som de är av ett syfte. Du är "normal" av ett syfte, du vill inte sticka ut. Men vissa väljer att göra det. Alla är olika och bra är väl det. 
  • panna cotta
    NicKnejm skrev 2010-12-04 00:06:00 följande:
    Jag håller helt enkelt med vanliga människor som är homosexuella. jag håller med dem om att de som springe romkring på Pride förstör för HBT-folk och deras chans till full acceptans i samhället. Att inte du förstår vad jag säger gör mig rädd.
    Nej, det är folk som inte förstår att alla har rätt att springa omkring på Pride och ändå bli accepterade som är hindret för acceptans.
Svar på tråden Fråga flatan