Fråga flatan
Jag har ett bra förhållande med en man jag älskar. Jag kan minnas att jag var så attraherad av honom att jag knappt klarade av att se på honom eller prata med honom om andra var i närheten för jag trodde att jag skulle gå i bitar och hela världen skulle se vad som var på gång. Så vitt jag kan bedöma lever vi ett gott liv. Han älskar mig verkligen, han är en genuint bra människa och vi har bra sex. Jag är normalt sett attraherad av honom. Han vet att jag är bisexuell. Jag har bara känt "kompisförälskelse" inför tjejer, så där när man klickar riktigt bra med en ny människa man lär känna. En flyktig känsla av att jag skulle vilja krama någon eller wow vilken sensuell mun. Jag har alltså aldrig på riktigt varit kär i en tjej. Jag har ingen aning om hur det skulle vara att ha ett förhållande med eller hångla med en tjej. Ännu mindre ha sex. På sista tiden har vi börjat diskutera barn. Han vill gärna ha barn innan han blir alltför gammal så det kan väl ligga tre år fram i tiden kanske. Jag vill ha barn och jag tror att han skulle bli en bra pappa så det är inte det. Men tanken på vad som skulle hända om jag träffade en tjej jag blev kär i gör mig jätterädd. Jag är helt enkelt skitskraj för att jag egentligen borde satsa på en kvinna. I perioder är jag övertygad om att han är den rätte för mig och att vi kommer att bli gamla tillsammans men sedan händer något, kanske jag har en sexuell dröm om en kvinna eller något liknande och jag får ångest i flera dar och blir övertygad om att jag gör bäst i att göra slut så snabbt som möjligt så att han får en chans att träffa någon annan. Det händer förstås oftast när jag på något sätt är under påfrestning, så har det alltid varit, när jag mår lite sämre verkar förhållandet jag för tillfället är i också lite sämre. En del av mig tänker att jag helt enkelt borde testa hur det är att vara med en kvinna så skulle jag veta sen. Men det är förstås inte så enkelt. Ingen människa är den andra lik och jag kan helt enkelt inte gå bakom ryggen på min partner. Antingen accepterar jag min oro som ett naturligt tecken på oro inför ett stort åtagande och ansvar eller så gör jag slut och hoppas att jag någon gång blir kär igen i någon, man eller kvinna. Är det inte märkligt hur ett förhållande en dag kan vara perfekt, hans omfamning får mig att glömma hela världen, för att man nästa ska gå omkring med oro och ångest. Hur vet man om det är ens eget mående det är fel på eller ens förhållande? Det är trevligt i alla fall att läsa att det finns de som tagit sig ut på andra sidan även om den där speciella kvinnan dykt upp.