Anonym (In love) skrev 2011-05-31 19:48:14 följande:
OJ! En fråga som just nu känns helt omöjlig att svara på. Vågar liksom inte tänka tanken. Samtidigt som det skulle vara väldigt skönt att få vara öppen med det. Jag har en längtan efter det med. Jag är nog livrädd för folks kommentarer, tyvärr. Sen kan jag nog också känna att många tycker att är man bi så har man inte riktigt bestämt sig, att folk blir osäkra på en och inte vet var de har en, eller...?
Men hur vet man egentligen om man är "helt" lesbisk eller inte???? Jag menar, jag har endast haft förhållande med killar men inget förhållande har gjort mig "nöjd". Det är alltid något som fattas eller känns fel, svårt att förklara... Frågan är om jag har fallit för killar för att man ska göra det, det är normen, eller?! Jag har också märkt att ju äldre jag blir desto mer lesbisk och mindre bi känner jag mig. Känner det ungefär som att varför ska jag hålla på och tampas med killar när de faktiskt inte kan ge mig det jag vill ha?! F-n, jag måste få till det med en tjej och allra, allra, allra helst HON. Jag måste ta reda på om det faktiskt är tjejer som kan ge mig det jag vill ha eller om jag helt enkelt ännu inte har träffat rätt?
Måste man vara helt? Kan man inte bara föredra tjejer och fokusera på dem. Men om det nu råkar dyka upp en kille som känns rätt så är det också ok?
Jag kallar mig gay. Jag föredrar definitivt tjejer. Men det finns trevliga killar och jag har inte uteslutit att det kan bli en kille till slut. Men jag anser inte att det är troligt =)
Gör som du vill. Men sätt inte etiketter på dig själv om du inte vill ha dem. Man behöver inte etiketter utan det är folk som tror att det behövs.