Inlägg från: Anonym (NyfikenAnna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (NyfikenAnna)

Fråga flatan

Vilken bra tråd! Tack flata att du "ställer upp" och svarar på frågor! 

Jag undrar hur man vet om en tjej är bi/lesbisk? Jag har starka känslor för en kvinna i min omgivning och får för mig att hon känner detsamma för mig, men det är kanske bara önsketänkande? Jag kanske ska berätta att jag hittils levt straight, är gift och har barn med en man så det här är första gången jag har såna här känslor för en annan kvinna. Blir både rädd och glad över den här kvinnan. 

Men hur sjutton vet man? Jag håller på att gå sönder snart, det pirrar i hela kroppen och jag blir alldeles konstig av den här kvinnan! Vore tacksam för lite råd och tips! Ska jag förtränga eller ragga

• Anonym (NyfikenAnna)
    Anonym (Flatan) skrev 2010-11-23 22:46:27 följande:
    Först vill jag säga grattis till dig! Det är fantastisk kännsla att känna härligheter till en annan människa!
    Sedan vill jag be om ursäkt för mitt så sena svar. Men här kommer min reflektion:

Mitt största tipps till dig är att gå på din mag känsla! Det brukar med all sannolikhet stämma. Alltså får du vibbar och kännsla för att denna personen känner attraktion till dig eller ja känslor, så är det troligtvis så. Det dumma med alla saker vad gällande känslor är att man vet inte med säkerhet. Men du skriver att du tror hon känner samma som dig, det är ju klart possetivt!

Vissa tjejer kan vara otroligt rädda för "labels" och det skrämmer dem att bli placerade i fack. Speciellt om man kanske levt ett liv enligt normen. Men då hänvisar jag till individer, att man kan inte hjälpa vem man blir attraherad av eller får kännslor för. Det är personen inte könet. Att du NyfikenAnna mött denna fantastiska person "namnet". Inte konstigare än så.

Var dock försiktig när du raggar! Ragga "tjejigt", alltså bara sprid god energi och glad energi och säg komplimanger till henne.

Go for it! Berätta hur det har gått?
    Tack flatan! Jag vet inte hur det går, jag har liksom inte fått till något utanför arbetsplatsen... Där är det blickar och sådant som jag uppfattar som flirt men jag är helt förvirrad för jag vet ju inte vad HON tycker. Egentligen. Hon kanske driver med mig? Märker att jAG är intresserad och får en kick av det? 

Vissa dagar när vi jobbar ihop så kan vi inte titta på varandra; jag blir alldeles varm och pratar konstigt och osammanhängande och hon blir rödflammig och korthuggen. Andra dagar går det jättebra och vi skojar och skämtar och det känns som att vi kommer varandra närmre. Och så flirt, som sagt, enligt mig. Eller så inbillar jag mig bara?? Jag har iallafall gjort som du föreslagit och försökt ragga genom att vara snäll och glad och intresserad, typ.

Jag håller på att gå åt! Tänker på henne heeeela tiden. Och så skäms jag för jag har ju en make som jag älskar och absolut inte vill skiljas ifrån...

Jag borde förtränga henne men det går inte!?
  • Anonym (NyfikenAnna)

He he. Jag har tänkt på det där med lukt också. Är själv mkt renlig men tänk om hon är ett hårigt illaluktande troll  

Näe det tror jag inte iofs men TÄNK OM... Vad gör man då? Om det luktar gammal unken flytning, typ? Ursäkta en låg fråga/inlägg  

• Anonym (NyfikenAnna)
    Anonym (Flatan) skrev 2010-12-01 20:27:01 följande:
    ja tänk om?
    Ja antingen är man så kåt så man inte tänker på det innan det är för sent. och då kör man på ovetandes.

Eller så slutar man
    eller kommer över lukten att man vänjer sig. ja alternativen är många.

Exempelvis kan man duscha tillsammans innan sexet och då finns inte lukt problemet kvar.
    Du får det att låta så enkelt och självklart! Och det ÄR väl det om man är van, antar jag? Ungefär som när jag är med en man, de kan ju lukta illa också och man kan bli rejält avtänd av en svettig pung *urk.Men man löser situationen då. 

Vi får se om jag får prova någon gång. Eller om kvinnan jag drömmer om bleknar eller att det inte är ömsesidigt eller att jag chappar eller.... Är hursomhelst väldigt nyfiken på henne och otroligt attraherad. Men hon är ojämn, ena dagen flirtig och "på" och nästa avvisande eller inte lika på. Jag vet inte alls var hon står men får för mig att hon är intresserad av tjejer.  
  • Anonym (NyfikenAnna)
    Anonym (Flatan) skrev 2010-11-26 01:22:05 följande:
    "................ 

Återkom gjärna i tråden!
    Vi höll om varandra häromdagen. Jag vågade inte titta på henne. Ville inte släppa taget om henne. Kan inte sluta tänka på henne. Hennes intensiva  blick. Hon ler när hon upptäcker mig i rummet. Sådär för sig själv men det syns igenom. Jag kan ju ha helt fel men jag tror att hon är intresserad. 

Kan inte sluta tänka på henne. Måste träffa henne privat. Eller? Fan, jag har ju en man. Vill inte göra slut på det men kan inte sluta tänka på den här kvinnan..... hjälp mig flatan!! Vad faan ska jag göra?!

/FörvirradAnna 
  • Anonym (NyfikenAnna)

Jag vet inte hur det kom sig att vi höll om varandra, hur vi hamnade där. Situationen blev nog bara så, naturligt. Jag hoppas, för min egen skull, att vi kan bli vänner mer och att jag tagit miste på känslor. Kanske är hon bara en fantasi? Eller en vän? Jag måste få reda på vad det är innan jag berättar. Just nu vill jag bara vara nära henne. Blir glad och sprattlig i hela kroppen bara av att se henne på håll. Är samtidigt orolig, jag vill inte såra någon, varken henne eller min man. Jag hoppas att det går över samtidigt som det är så underbart att vara kär eller förälskad. 

Tack för att du orkar svara på mina (och andras) kanske tröttsamma frågor! Det är läskigt med okända vatten! Skönt med flytvästar som dig därute!

• Anonym (NyfikenAnna)
    regnbågsbebbe skrev 2010-12-09 07:06:58 följande:

NyfikenAnna: Jag har varit i en liknande situation... Man o barn, villa o hund; hela kitet. Och sen träffade jag HENNE!!! Kunde inte få henne ur mina tankar, vet inte vad hon gjorde med mig men hon slog undan hela min värld! Helt galet, jag blev bara sådär störtblixttokförälskad!

Jag skilde mig och idag bor jag och min tjej tillsammans och jag är äntligen HEL... Det är helt otroligt, det här är min grej men jag fattade det inte riktigt själv, satt så djupt i det heteronormativa tänket med man o barn, villa, volvo o vovve liksom :) Och min konservativa, gammeldagstänkande familj tycker att jag är modig och accepterar mig och min regnbågsfamilj som om vi aldrig hade varit annat. Till och med min exman kom över saken relativt fort och vi har idag en helt ok relation. Alltså en relation pga barnens skull men jag tror att han kanske tog det lättare för att det var en tjej jag förälskade mig i... Det blev dött liksom...

Om du vill, får du inboxa mig.

Låter som mig med VVV (villa, volvo, vovve) Det sjuka är att jag är så lycklig med min man. Jag vill åldras med honom, vill inte ha någon annan eftersom jag upplever att han är den Perfekta partnern för mig. Vi har bra sex, han respekterar mig, låter mig ha frihet, vi är jämställda.... ja allt är "perfekt" i vårat förhållande... Men hon. Hon får mig på gungning. TROTS att hon inte alls är min "typ" eller min "stil". Hon är helt olik mig. Men jag blir helt galen av henne. Vill bara hålla om henne, kyssa henne... Samtidigt som jag INTE vill lämna min man för vi har det jättebra. 

Vad är det för fel på mig?? Varför blir jag kär när allt är perfekt?? Vore jag singel så skulle jag ragga järnet på den här tjejen. Men nu är jag ju lyckligt gift med en annan....  
  • Anonym (NyfikenAnna)
    regnbågsbebbe skrev 2010-12-11 08:10:28 följande:
    NyfikenAnna: fast har du och din man det verkligen jättebra?? I min värld så får man inga starka känslor för någon annan då oavsett vilket kön den andre har, det är liksom helt irrelevant i sammanhanget. Fast visst, vi är alla olika... Det låter inte som om du överväger att lämna din man så du ska nog ta det lite kallt med tjejen för ALLAS skull. Det är mycket som står på spel och många känslor inblandade. Det värsta scenariot kan ju bli att du mister allt och det är det ju inte värt om du nu redan har det bra...
    I mitt fall så hade väl jag och gubben det helt ok om man bortser från att vi levde i ett helt vitt äktenskap. Jag trodde att jag levde mitt drömliv även om jag inte var fullt lycklig ut i fingerspetsarna. Livet rullade på utan att jag reflekterade liksom, trodde att vi skulle leva ihop in till tidens slut. Just för att han var snäll, vi hade "allt"; så såg ju livet ut... Fast det var innan henne... Sen förstod jag. Jag och min man hade det inte bra och oavsett vad som hände med mig och tjejen så kunde jag bara inte fortsätta. Det var jättesvårt med tanke på att vi har barn och allas förväntningar var "till livets slut". Men jag bara kunde inte fortsätta, jag hade gått för långt vad som är ok i ett äktenskap och ingen var ju lycklig, egentligen. Det förstår vi nog båda nu med facit i efterhand.
     Och som jag skrev tidigare; jag är såååå gay :) Jag och min sambo har det helt underbart, att bo med ens bästa vän och ha ett bra sexliv dessutom. Vi klickar på alla plan och det går inte en dag utan att jag förundras över vilken gränslös lycka jag känner nu. Jag är hel, det här är jag, jag har äntligen funnit min plats, min identitet!!

Lycka till!
    Det sjuka är att vi har det jättebra! Jag tycker att han är världens bästa och han tycker att jag är världens bästa så jag blev verkligen chockad och RÄDD när HON dök upp. En tjej, helt olik mig. Jag hoppas att det bara är förälskelse. Det "går över" en aning när vi inte ses men så fort vi har träffats eller setts så blir det pang, bom, fjärilar i magen igen....

Jag ska nog, som du skriver, ta det lugnt eftersom jag verkligen inte vill skilja mig. Vill inte vill inte vill inte. Och jag vill inte såra någon heller. Men du förstår, när jag ser henne så blir det helt galet... Helt jävla galet....Och därför var jag tvungen att fråga Flatan här i tråden vad sjutton jag skulle göra. Har aldrig upplevt sådana känslor för en tjej. Jag har ingen aning vad det står för. Jag vill ju hångla med henne.   Men jag antar att det bästa är att glömma. Förtränga. 

Vad roligt, för din skull, att du hittat din livskamrat! 
  • Anonym (NyfikenAnna)
    Anonym (ångest) skrev 2011-01-04 10:59:32 följande:
    "................Hur vet man om det är ens eget mående det är fel på eller ens förhållande? Det är trevligt i alla fall att läsa att det finns de som tagit sig ut på andra sidan även om den där speciella kvinnan dykt upp.
    Jag tror att det är vanligt och helt sunt att tänka som dig.  Att ibland fundera, ifrågasätta och undra om det är såhär livet ska vara eller om det går att leva/göra annorlunda, kanske med en annan partner. Jag själv funderar ofta på om gräset är grönare på andra sidan, trots att jag lever (och tidigare levt) i en bra relation.

Jag tror att vissa (jag bla) lever nära sina känslor och har lätt att bli kär, förälskad, attraherad  eller kåt på en annan människa. Vad man sedan väljer att göra med sina känslor är ju en annan sak.... Skulle jag hoppa på varje impuls jag känt för någon annan än min partner så skulle jag varit konstant otrogen eller bytt partner väldigt ofta genom åren.

Nu är jag tokattraherad av en tjej och håller på att gå i atomer emellanåt men jag försöker hålla huvudet kallt eftersom jag vet hurdan jag är Jag tänker mer rationellt nuförtiden också. Visst vill jag testa mina känslor för henne men samtidigt så är jag inte beredd att offra min man, eller vår relation, som jag har det kanon med. Jag försöker väga för- och nackdelar och ser helt enkelt att min nuvarande relation har så mycket mer plus än jag tror att den här kvinnan skulle kunna ge mig. 

En sak till som jag tänker på när jag läser ditt inlägg är att du sätter något slags romantiskt hopp i att hitta "den speciella kvinnan". Som om en människa liksom skulle göra dig hel. Jag tror snarare att det ligger hos dig. Ingen människa i världen kan göra dig lycklig 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året, oavsett kön. Det är bara i prinsessans värld, Starlet och Vecko Revyn som sådant existerar Jag menar inte att låta störig, inte alls, men tror att du måste tänka om lite där, så att du inte hoppas på något orimligt. Ingen människa är Jesus. Vi är ju bara människor...
  • Anonym (NyfikenAnna)

Flatan! Är det skillnad på att kyssa en man och en kvinna? 

Svar på tråden Fråga flatan