Inlägg från: tackförfisken |Visa alla inlägg
  • tackförfisken

Fråga flatan

Jag och min sambo får " aktivt jobba" för att leva relativt jämställt. Vi försöker att inte hamna i fack där vi inte trivs. Tex så vänder sig personal på dagis och skola gärna till mig ( kvinna) när det kommer till barnen. Lr försäljare som vänder sig till min sambo när det ska handlas teknik. Jag får även jobba på att inte bli familjens " kapten" , typisk kvinnofälla;) Det jag undrar är ... Är det lättare att leva i ett förhållande med en annan kvinna? Delar man jämnt ??

• tackförfisken

( nu kan jag inte citera , mobilen) Ja, då är det nog lite lättare kanske;) var och en tar på sig den syssla man tycker är ok att sköta. Inte det som förväntas av en... Jag kan tex tycka att det är helt ok att se till att barnen har alla kläder och dylikt med sig till skolan. Men när personalen Bara vänder sig till mig blir jag galen( dom har en till förälder ) och vill inte alls;) Sedan förstår jag att man givetvis tjafsar , vem vill tex vara den som alltid städar toan;)

• tackförfisken

Ang katt.... Kan det inte vara så att lever man i ett homoförhållande är det lite mera omständligt att skaffa barn ( lr hur man nu uttrycker det ;)) Så i väntan på eventuella barn skaffar man en katt . Funderar eftersom jag och sambon skaffade Fyra katter i väntan på första barnet :D Det tog tre år innan vi fick till henne;)

Svar på tråden Fråga flatan