Inlägg från: Anonym (Flatan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Anonym (NyfikenAnna) skrev 2010-12-07 21:37:39 följande:
    Jag vet inte hur det kom sig att vi höll om varandra, hur vi hamnade där. Situationen blev nog bara så, naturligt. Jag hoppas, för min egen skull, att vi kan bli vänner mer och att jag tagit miste på känslor. Kanske är hon bara en fantasi? Eller en vän? Jag måste få reda på vad det är innan jag berättar. Just nu vill jag bara vara nära henne. Blir glad och sprattlig i hela kroppen bara av att se henne på håll. Är samtidigt orolig, jag vill inte såra någon, varken henne eller min man. Jag hoppas att det går över samtidigt som det är så underbart att vara kär eller förälskad. 

Tack för att du orkar svara på mina (och andras) kanske tröttsamma frågor! Det är läskigt med okända vatten! Skönt med flytvästar som dig därute!
    Söt du är Anna, Tack så mycket. Kul att man kan hjälpa till ibland =)
    Det är så svårt detta med vänner och känslor. Har själv fått starka känslor för en vännina som jag tänkte var vänskapsförälskelse liksom. Och det var fantastiskt att va i och jag har nog aldrig upplevt så stark vännskap. Och med tiden verkade det som att vi bara ville bli ännu starkare i vännskapen, förälskelsen gick inte över. Och attraktion infann sig, då gick allt upp för mig vad det var som egentligen hände. Och efter lång tid av detta tillstånd då vi börja sätta ord på känslorna var det nog faktisk kärlek vi kände för varandra. Vi vart sedan ihopp. Jag var 20 år och det var min komma ut berättelse.

Ibland blir inte allt som man tänkt sig.
    Utan det blir bättre.
    Du må vara förvirrad nu Anna, en tröst är iaf att med tiden visar sig alla svaren.
  • Anonym (Flatan)

Fått redan olika svar på frågan som nämnt åvan.
    Men jag kan svara också.
    Jag tänder oftast enbart på lesbisk amatör porr, då det är mest realistiskt och man ser hur paret har känslor för varandra. I know kaninte bli mer flatigt va? =)

Sedan vd gällande porr så är olika personer intresserade av olika saker.
    Jag kan även njuta av ett heteropar i amatör porr/hemgjord film. Då jag tänder på den kemi som jag tycker mig se paret har. Men ja som sagt främst flator som har sex/hånglar. The l word kan vara sjukt tändande tär talar vi kvinnlig porr! Tror inte man behöver vara flata för att tända på den serien.=)

• Anonym (Flatan)

Svaret på din andra fråga:
    Ja jag tänker att det var väl konst. Konst vill gärna vara provocerande och av någon anledning uppfattar gemeneman en sådan bild av en kvinna provocerande, och sedan med det tillhörande ordet könskrigare.

Jag kan inte säga att jag reagerar på det, i min värld ser jag tusentals olika individer och alla ser olika ut. Man kan villja kalla det att vissa ser extrema ut men de är bara unika och sig själva. Likaväl som det finns fjolliga bögar och hysteriskt macho anabola killar i hetrovärlden, och blondinbimbos. Ja the list go's on.

Kan inte säga att jag reagerar mer på det än andra olikheter, oftast inte alls helt enkelt.

• Anonym (Flatan)
    Anonym (chris rock) skrev 2010-12-09 22:36:31 följande:
    Jag dissade aldrig bildserien. Som sagt så fastnade bilden i mitt huvud. Hon såg riktigt förbannad ut. På mig typ. Kanske för att vi jagar samma villebråd vad vet jag?

Ok cool tack för svar annars. Det är något jag har funderat på så de e schysst att flatorna kliver fram. Du verkar ändå vara lite öppen för ja intryck från det motsatta könet också. Fast fan de e ju bara två flator som svarat (eller två och en halv då). inte mycket att gå på!
    Haha ja Chris rock du är för rolig. Ja det är ju inte direkt ett underlög för en studie. Men två och en halv minnsan! Woho. hehe.

Ja jag är nog väldigt öppen av mig. Jag upplever att du tar lite illa vid dig av bilden på denna grova flata du såg. Jag kan tänka mig att om hon ser arg ut så skulle jag nog också ta illa vid mig. Känns som den bilden kanske symboliserar mer än flatan. Själva propagerandet mot samhället och könsnormer. Jämställdhet osv. Det är ju inte direkt kopplat med vilken läggning man har.
  • Anonym (Flatan)
    regnbågsbebbe skrev 2010-12-11 08:10:28 följande:
    NyfikenAnna: fast har du och din man det verkligen jättebra?? I min värld så får man inga starka känslor för någon annan då oavsett vilket kön den andre har, det är liksom helt irrelevant i sammanhanget. Fast visst, vi är alla olika... Det låter inte som om du överväger att lämna din man så du ska nog ta det lite kallt med tjejen för ALLAS skull. Det är mycket som står på spel och många känslor inblandade. Det värsta scenariot kan ju bli att du mister allt och det är det ju inte värt om du nu redan har det bra...
    I mitt fall så hade väl jag och gubben det helt ok om man bortser från att vi levde i ett helt vitt äktenskap. Jag trodde att jag levde mitt drömliv även om jag inte var fullt lycklig ut i fingerspetsarna. Livet rullade på utan att jag reflekterade liksom, trodde att vi skulle leva ihop in till tidens slut. Just för att han var snäll, vi hade "allt"; så såg ju livet ut... Fast det var innan henne... Sen förstod jag. Jag och min man hade det inte bra och oavsett vad som hände med mig och tjejen så kunde jag bara inte fortsätta. Det var jättesvårt med tanke på att vi har barn och allas förväntningar var "till livets slut". Men jag bara kunde inte fortsätta, jag hade gått för långt vad som är ok i ett äktenskap och ingen var ju lycklig, egentligen. Det förstår vi nog båda nu med facit i efterhand.
     Och som jag skrev tidigare; jag är såååå gay :) Jag och min sambo har det helt underbart, att bo med ens bästa vän och ha ett bra sexliv dessutom. Vi klickar på alla plan och det går inte en dag utan att jag förundras över vilken gränslös lycka jag känner nu. Jag är hel, det här är jag, jag har äntligen funnit min plats, min identitet!!

Lycka till!
    Jag blir så glad när jag läser detta. Så roligt att du går din väg. Gör det som är bäst för dig och inte låter saker stoppa dig från att bli hel. att du faktiskt hittat dig själv. =)
    Ville bara säga det.
  • Anonym (Flatan)

Anonym (ångest)
    Jag förstår precis hur du menar. Jag tror alla kan leva sig in i dina tankar och känslor. Har själv problemet att jag i mina förhållanden drömmer och tänker på att är inte gräset grönare på andra sidan. Som i att jag vill nog vara singel/eller träffa en annan kvinna. Ha nyförälskelsen osv. I perioder i mina förhållanden har dem tankarna och känslorna slagit mig med. I vissa perioder håller de i sig längre än andra. Och jag känner igen mig precis i att det slår mig då förhållandet är i en svacka. Men det som räddat mig är att jag på riktigt riktigt föreställer mig detta om gräset är grönare, samt ser på hela mitt förhållande nu framför mig. Inte bara det dåliga som bara växer sig större i svackan.

Däremot din starka kännsla av att du ångrar något som du inte heller har gjort än. Träffat en kvinna.
    Säger mig att du kanske borde tänka igenom vad du har och vad du vill. Innan ni gör ett rätt stort steg i livet, skaffar barn. Det är ju inget som säger vad som händer i framtiden heller. Du kommer ju aldrig kunna säga att du aldrig kommer träffa en kvinna heller... Med barn eller utan bar. Utan kolla läget kring dig här och nu. Kanske läget är rätt bra ändå?

• Anonym (Flatan)
    Anonym (Depends) skrev 2011-01-12 19:53:38 följande:
    Det finns alla sorters människor. Det finns personer som föredrar fasta relationer och de som bara vill ha sexuella. Om de är straighta eller gay påverkar egentligen inte den saken. Och det finns flator som inte bryr sig om vad andra säger sig ha för läggning. Eller ja att de ser till personen ifråga istället för etiketter =)
    totaly agree!
    Någon med någong fråga?
  • Anonym (Flatan)
    Runa skrev 2011-01-19 17:23:49 följande:
    Känner du att din sexuella läggning är en viktig del av din person? Med det menar jag om du känner att det är viktigt att människor känner till den? Kan man "känna dig" utan att veta att du är attraherad av tjejer? Upplevde du det som att du genomgick någon sorts identitetskris när du förstod att du var homosexuell? Med det menar jag att utifrån så upplever jag mina homo- och bisexuella bekanta som precis samma människor som förr, men jag har förstått att vissa av dem ser sig själva på ett annorlunda sätt. Har funderat på hur vanligt det är. Jag undrar ibland om de tycker att det är besvärligt att jag ser dem som samma personer som förr och inte deras "nya" jag, att jag påminner om en annan tid på något sätt. För en del verkar det ganska känsligt, nästan lite pinsamt.
    Vilken intressant fråga!
    Jag kände innan jag kom ut att min sexuella läggning inte är så viktig. Alla får va som dom är. Men sedan jag kommit ut så har jag utvecklat någon mer identitet kring det. Eller snarare så vill jag också prata om mitt livsskärlek och hur mitt liv är hemma med min sambo o så. Dock i vissa sällskap än idag drar jag mig för att nämna detaljen att hon är min flickvän. Men jag jobbar på det.

Jag ser inte på mig själv på något annat vis jag vet hur jag alltid varit och hur jag är nu. Fenomenet att komma ut är mer en lättnadskännsla som bara gjort mig mer bekväm i min homosexuallitet. Vilket jag anser vara något bara positivt. Ibland tror jag att en sådan bekvämlighet kanske kan få en person att ändra hela sin självbild osv. Men det beror nog mycket på hur personen är och hur det varit innan.
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (chris rock) skrev 2011-01-20 12:37:37 följande:
    Lyka! Chill girl jag har inte tyckt något om något. Jag har enbart frågat! Love and compassion for all liksom!

Men jag har tänkt på det dära. Vi ska inte gå in på hur sexigt det är då vi uppenbarligen har ENORMT olika åsikt i den frågan. Vilket inte heller är frågan här. Men alltså du säger då att man som lesbisk egentlgien blir avtrubbad inför nakenhet för det kön som annars sexuellt attraherar en? Det låter väldigt tråkigt och inget jag någonsin skulle vilja eftersträva. Det låter trist faktiskt att döva sin uppskattning för könet ( i mitt fall det motsatta ) bara för att jag ska kunna pumpa lite skrot. Det låter liksom inte som någonting bra eller något man önskar sig. Utan det låter som en förlust eller en eftergift. Vilket gör att det dära om att alla var vana vid nakenhet inte heller låter sådära jättebra eller önskvärt. Men ok det där är en smaksak.

Ok så en man sticker ut fysiskt och han skulle troligen också bli upphetsad av situationen. Därför blir damerna besvärade eftersom det inte är uppmärksamhet de fått välja att få själva utan det blir ett slags övergrepp. För de som inte vill ha den och vi ska ju lägga nivån där så att ingen kommer orättvist till skada. Men en lesbisk kvinna sticker inte ut och hon blir tydligen heller inte upphetsad av synen på svettiga, nakna och blöta kvinnokroppar. En del av dem kanske vältränade och långt hår med saftiga bröst och breda höfter och stjärtar och lår av ambrosia som är gudarnas föda... riiiiiight...

Men om de nu skulle mot all förväntan som de superkvinnor med järngrepp om sitt libido ändå vilja ha kvinnorna i omklädningsrummet? Hur är det annorlunda vad gäller responsen från de andra kvinnorna i rummet till att en man kliver in med ribba?
    Hej Chris rock
    I min värld så är det inte riktigt ett kön eller det andra som är sexuellt atraherande. Och verkligen inte i ett omklädningsrum, som tidigare sagt så är inte det en sexuellplats i min värld. Men jag tycker du är rätt orättvis mot alla personerna i detta omklädningsrum, vare sig man, kvinna, lesbisk, bög, bi, transa osv. Att alla människor bara för de är nakna egentligen vill ha sex med folk bara för de är i ett omklädningsrum. I min värld är det en rad med kriterium som måste uppfyllas för att jag i vanliga fall skulle se en person på ett sexuellt sätt. Ännu längre lista med krav blir det i ett kvinnligt omklädningsrum. Det är lite samma syndrom som att är du bög så är alla heteromänn rädd för att denna bög. Då hjälp hoppas han inte finner mig attraktiv.

Men nästa gång jag byter om i ett omklädningsrum ska jag se till att minsan spana in en snygg tjej och finna henne attraktiv. Hur hon nu någonsin skulle märka att jag tänker som jag gör angående henne vet jag inte. På någotvis tråkigt iof, för vem vill inte ha en sådan komplimang. Betyder ju inte något farligt, som att denna person som finner mig attraktiv kommer våldta mig här på plats.... Nä.
  • Anonym (Flatan)

Känner vi kom av syftet lite med denna tråd.

Vill bara säga att I'm still here.

Svar på tråden Fråga flatan