Inlägg från: Anonym (Flatan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Anonym (NyfikenAnna) skrev 2011-02-03 21:33:36 följande:
    Flatan! Är det skillnad på att kyssa en man och en kvinna? 
    Ja mina erfarenheter är att kvinnor kysser bäst. Så det är skillnaden. Kan va för jag är flata.
    Kvinnor tror jag är måna om att hånglet blir bra, känner in läget lite liksom.
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (M) skrev 2011-04-22 23:42:49 följande:
    Jag har i perioder känt ett starkt behov av kvinnlig bekräftelse. Då flirtar jag med kvinnor för att se om jag kan få dem, (det kan jag ). Jag njuter av att hon vill ha mig men jag har inte gått längre än till att diskret smeka och kyssa en kvinna. Jag tror inte att jag är intresserad av mer än så. Det här har varit på typiska 'straighta' ställen så jag utger mig inte för att vara gay/bi.
    Jag kan tända på porr med bara kvinnor, gärna med lite SM-inslag och ingen man som kommer in och förstör. Men tanken på att faktiskt ha sex med en kvinna tänder mig inte, möjligen kyssar men inte mer.
    Är jag bara allmänt förvirrad tror du eller är jag möjligen en aning bi?
    Hejsan Trådstartaren här.
    Såg att du nämnde  en intressant  sak i ditt inlägg. Att du i perioder har känt starkt behov av kvinnlig bekreftelse och därför flirtat och testat om kvinnor vill ha dig.

Ett intressant fenomen som nog är rätt vanligt. Att testa och se om man får bekreftelsen tillbaka. Men vore trevligt om du ville utveckla lite mer kring det. Varför tror du att du söker denna bekreftelse från just andra kvinnor? Är det attraktion eller spelet som är grejen? 

Mvh Flatan 
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (bri) skrev 2011-05-01 07:35:24 följande:
    Hej Flatan!

Om du skulle träffa en tjej som inte tidigare varit kär i nån tjej men som nu är kär i dig hur skulle du gå tillväga? Givetvis ta det lite lugnt förmodar jag men sen, när ni väl hamnat i ett lite intimare läge? Kan du ge några råd och tips till en oerfaren tjej som träffat en om möjligt ännu mer oerfaren tjej, men som hoppas på att få lite erfarenheter (med nyss nämnda person ). Och som inte vill göra bort sig helt... Vi säger att vi kommit så långt som till första kyssen, men sen då? 

Detta påminner mig lite om mitt första förhållande. Startade precis så. Min erfarenhet säger att erat största pluss är att ni är på lika nivå. Att ni faktiskt är lika oerfarna. För då blir det ingen press eller stress. Inget gäktande till något och det blir troligtvis inte känslan av att det går för fortfram. 
    Jag tycker du ska känna in läget när du är med din nya tjej och var så charmig du bara kan, sitt nära henne och nudda henne ibland typ ta bort hårstrå från hennes ansikte. eller så hoppas du förstår. Men att ta det som det kommer. Troligtvis kommer ni hångla och då faller det sig naturligt att smeka på kroppen och kanske så. Sedan vid annat tillfälle så vem vet kanske lite mer händer då igen.

Lycka till! 
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (Hjärter Ess) skrev 2011-05-01 22:52:01 följande:
    Vilken spännande tråd! Slänger in en liten fråga jag också... För ett par år sedan pratade jag med min man om att jag skulle vilja testa tjejsex nån gång, och han var positivt inställd och sa att jag får utforska den delen av mig så länge jag berättar för honom vad jag gör. Träffade via bodycontact en tjej som jag föll pladask för. Hon var singel och vi blev snabbt nära vänner och intresserade av varandra. Ett par månader senare hamnade vi i säng, först bara hon och jag men sedan även i en trekant med min man. Det slutade sen med att hon skaffade pojkvän som är helt emot att hon är bi så han vet inte ens om vårt förflutna. Idag är hon min bästa vän och även om jag hoppas att vi kan få ihop det fler gånger så är jag mest av allt glad över att ha fått en sån underbar vän. Men när suget kommer och jag vill träffa nån ny mysig tjej så kommer problemet. Hur ska jag nånsin kunna hitta en sån underbar tjej igen!? Jag inser vilken tur jag hade första gången, för bc är fullt med oseriösa människor. Bor i ett litet samhälle så jag lär inte bara springa på nån här. Var håller alla söta och seriösa tjejer hus!? Har ni någon bra insiderinfo?
    Mina jag träffat är via mitt liv allmänt. Via jobbet eller vänners vänner. Men också när jag pluggade träffade man olika människor på olika fester osv. Alla sociala sammanhang kan man träffa andra tjejer i. Tror det handlar mycket om vad man har för utstrålning. Tror att det gör att man drar till sig tjejer som är "öppen" sinnade. 
    Men annars internett, qruiser.se är populärt. Det är väl frågan angående hur seriösa människorna är. Men det vet man ju ändå aldrig hur folk är.
    Seriösa och oseriösa finns på alla ställlen. 
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (Frågvis...) skrev 2011-05-13 07:14:18 följande:
    Upplever du att det finns mer homofobi riktad mot bögar än mot flator? Jag har många homosexuella bekanta (främst kvinnor genom mit gamla innebandylag   ) och jag upplever att flatorna på något sätt har lättare för att bli accepterade i samhället än bögar. Vad tror du?
    Tror tyvärr du har helt rätt i denna sak. Överlag är flator mycket mer accepterat än bögar. För vem gillar inte tjejer? Därför mer förståligt att även tjejer själva gillar tjejer. Eller hur?

Skämt och sido.
    Jag skulle vilja påpeka en sak jag lagt märke till är att flator och bögar framställs i media på helt olika vis. Till exempel förekommer flator främst för en heterosexuell mans njutning (fördom). Typ den snygga girl next door som visar sig vara flata och har en affär med killen i filmens flickvän och i slutet har de trekant. Känns inte som att flatan direckt accepteras i sitt rätta sammanhang. Om ni förstår rätt.

Eller att bögar alltid spelar den något irriterande och gapiga birollen till den kvinliga huvudrollen. Kan inte tycka det heller framställer bögar på ett samhällsenligt vis.  

Tyvärr handlar detta om människors fördommar, så även mina. Men att folk i allmänhet har mycket mer negativa åsikter om bögar än flator verkar tyvärr stämma.  
  • Anonym (Flatan)
    Anonym skrev 2011-05-15 21:00:55 följande:
    Hur känner lesbiska inför att att inleda ett förhållande med en Bi-tjej. Är ni mer oroliga att bi tjejen ska tröttna/ vara otrogen och gå till en kille?
    Handlar mer om tillit i relationen man skapar. Om man litar på varandra. Om man är blixt förälskade i varandra. Än om vilken läggning man har. 

Tror inte någon inleder förhållande med någon som de känner ska vara otrogen.

Tycker man får ha lite tilltro till relationen, och inte se en risk med läggningen personen har. 
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (In love) skrev 2011-05-28 21:04:05 följande:

En evig fråga känns det som men...

Hur vet man egentligen när en tjej flörtar????? Tjejer kan vara väldigt nära varandra och ta på varandra utan att det är något.

Jag är "minst" bi, har blivit förälskad i tjejer sen jag var 13 men är helt oerfaren. Jag är nu helt, totalt förälskad i en tjej, en arbetskamrat. Kan inte sluta tänka på henne... Jag vet inte hur jag ska göra, jag inbillar mig att jag nog är ganska tydlig och samtidigt som jag inget hellre önskar än att hon ska fatta att jag vill ha henne så är jag också livrädd för att hon ska fatta det. Men jag söker alltid hennes blick, "råkar" röra vid henne, ger komplimanger osv. Jag vet bara inte vad hon känner. Vi gillar varandra, börjar bli vänner även privat. När jag tänker efter så har det tex aldrig hänt att hon dragit sig undan när vi "råkat" stöta mot, jag får blickar av henne som nästan får mig att drunkna, när vi träffas utanför jobbet får jag alltid en kram av henne som jag tycker är mer än vänskaplig, lång och intensiv, osv. Saker som om det hade varit en kille som gjort dem så hade jag varit HELT säker på att han var intresserad men nu blir jag bara förvirrad............

Vad ska jag göra???

Låter som du ändå är tydlig i dina signaler och hon ger dig signaler tillbaka. Min första fråga är om hon vet att du är bi?

Sedan försök att utveckla er vänskapsrelation mer att ni umgås mer. Min erfarenhet med kvinnor är att finns där något mellan varandra som exempelvis mellan en själv och en kollega men allt är outtalat. Så är det bästa att ta det som det kommer men att ses mer och då som "vänner". Mellan kvinnor ibland kan det vara väldigt långsamt frammåt. Men att det alltid helatiden går frammåt att ingen ryggar tillbaka. Det är det godaste tecknet. Samt att när du känner du är redo faktiskt prata med henne om hur du känner. 

Sedan kan man alltid ge inviter på fyllan eller så då man är lite mer kärvänlig och säga hur mycket man gillar henne ändå va lättsam kring det. Så får du se hur hon reagerar på det osv. Om du vill testa lite innan tänker jag.

Lycka till, återkom gärna och berätta hur det går för dig!
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (In love) skrev 2011-05-29 19:49:24 följande:

Jag tycker att jag är tydlig i mina signaler men jag är lite rädd att jag övertolkar hennes eftersom jag så gärna vill att hon ska vara intresserad av mig också...

Hon vet inte att jag är bi, möjligtvis msstänker hon det. Ingen vet om det, det är min stora hemlighet. Och jag hatar den men jag är nog alldeles för feg för att gå ut med det och alldeles för intrasslad i heteronormen. Jag är grymt avundssjuk på alla er som är modiga och är öppna med er läggning.

Jag vet ju inte om hon är bi heller men jag hoppas, hoppas, hoppas.... Jag vet att hon har haft förhållande med män.

Det där med att säga saker på fyllan är väl en sak som jag tänkt på. Vi ska ut tillsammans nästa vecka så vem vet, jag kanske "råkar" säga eller göra något. Skulle hon inte alls vara med på noterna kan man ju alltid skämta bort det eller skylla på fyllan... är det dumt?????????

Hehe nä alltså om du bara kan ta på det lättsamt på fyllan kanske det inte är så dumt tycker jag. Dessutom är folk kanske "ärligare" på fyllan. Kriteriet är väl också att hon är lika berusad som du. Men jag kan förstå svårigheten med att du inte kommit ut som BI. Hur går tankarna angående en sådan sak om denna relation skulle gå vidare mellan er? En hypotetisk tanke.
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (NyfikenAnna) skrev 2011-06-23 08:55:48 följande:
    Hej och hå. Jag är bjuden på fest av min gamla arbetskamrat som jag är kär i. Jag kan inte tänka på någonting annat. Målar upp scenarion om än det ena än det andra. Och det värsta: att festen av någon anledning inte blir av... Då skulle jag garantera tolka det som att hon inte vill träffa mig. 

Men om den blir av. Alltså. Det här är kanske töntiga frågor men hur ska jag närma mig henne utan att andra märker att jag raggar/stöter? Det skulle ju bli ett fasligt snackande på arbetsplatsen (många jobbarkompisar på festen) om vi börjar stöta på varandra... Om jag inte vore gift så spelade det ingen roll men som det är nu så är det ganska olämpligt.

Hur ska jag agera? Jag spricker nästan snart. Måste få komma lite närmre henne! Och samtidigt vet jag (fortfarande) inte vad hon känner men hon har frågat rakt ut om vi inte ska hångla :-O

Hjälp, tack!  
    Bete dig som vanligt att ni är väldigt goda vänner bara, när alla andra är med. Inget konstigt att vänner sitter nära varandra, tar drink åt varandra eller kramas när dem ses, osv. Sedan tycker jag du ska försöka vara ensam med henne. Gå ut och rök ihop (om ni röker) eller om ni ska gå sedan någonstans se till att ni går lite efter alla andra. Vore spännande om du skulle våga fråga henne under kvällen vad hon egentligen mena med att hon ville hångla med dig? Du kan skoja till det lite och säga, inte så man säger nej till ett bra hångel ;). Beror på hur vågad du vågar vara. Det är väldigt tacksamt om det blir en väldigt festlig stämmning. Min erfarenhet av kollegfest är att det alltid är lite överraskande saker som händer eller sägs, och det ursäktas med att det är just ens kollegor. Hoppas du förstår hur jag menar.

Lycka till och berätta hur det går!
    Kram
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (In love) skrev 2011-06-10 20:42:42 följande:

Jo, det är min plan också. Det är en sån svår gräns att gå över, från vänskap till öppen flirt. Om någon förstår vad jag menar. Detta var första gången jag bestämde mig för att faktiskt göra något och jag blev helt "blokerad". Som om jag inte visste hur man ska göra. Med killar finns det ju alltid en underförstådd möjlighet till flirt men det gör det inte på samma vis mellan tjejer.

Jag vet inte om jag gör det svårare än det är...

Kan säga ja du gör det för svårt för dig. Jag kan ändå förstå att du gör som du gör. Osäkerhet. Likaväl som om det är med en man ibland kan man vara osäker. Men försök att tro på din magkänsla och att hon du är attraherad av säkerligen känner attraktion tillbaka till dig. Annars flirtar man inte på det viset. Det är alltid trevligt med bekräftelse även kvinna kvinna mellan. Våga bjud på dig och våga tro på din känsla. Det värsta som kan ske är att hon får en väldigt vacker komplimang. Eller hur?
Svar på tråden Fråga flatan