Villimey skrev 2010-11-12 13:29:31 följande:
Vad är det för ruin, vad ska dem göra vid ruinen och nu tänker jag givetvis på urban exploring och liknande där man tar sig in i tunnelsystem och gamla övergivna industrier och bostadshus. Hur långt bort ligger ruinen? Bor några föräldrar i närheten?
Som jag sagt tidigare. Problemet är ju att jag aldrig träffat dessa kompisar så jag har heller inte träffat deras föräldrar. Jag har ingen aning om ifall några föräldrar bor i närheten. Och kompisarna har ju inte vårat hemnummer då de inte ens har bytt mobilnummer med varandra så om något skulle hända honom så skulle ju kompisarna ha svårt att ringa mig, visst, de kan kolla i skolkatalogen vad han heter i efternamn och sedan söka på
hitta.se men frågan är ju om de skulle göra det...
Själva urban exploring-grejen har jag inget emot. Första gången jag hörde talas om det tänkte jag att det var synd att det inte fanns "på min tid". Hade han velat göra allt detta med sin kompisar sedan länge, där jag både känner kompisarna, har deras telefonnummer och träffat deras föräldrar så hade det varit en helt annan grej.