• mama09

Tappat alla mina vänner..

Sen lite mer än ett år sedan har jag tappat alla  mina närmsta vänner..
    "En har bara stängt av efter ett missförtstånd".. "en annan sa allt hon velat säga flera års tid helt plötsligt...En annan tog parti..med den som spydde galla över mig..." och det är vänner jag har haft sen jag gick lågstadiet..

Och jag har en del andra vänner  dem blev så intresserade när jag blev med barn...
    Men inte en jävel av dem hör av sig..

Och nån gång när jag ringt så låter den ena tjejjen bara så besvärad...
    Att jag tänker fan nej jag ringer inte!

En annan väninna har alltid nått som kommer i vägen men säger i sms: Jag har tänkt så mycket på dig...

Och sen är det helt dött...

Jag vet inte om det är att jag går hemma och låter allt stiga mig över huvudet..
    Sen dessa "vänner" skriver öppet öppet på en internet sida  : Jag saknar dig och ditt och datt...
    Och pinsamt nog ..så blir jag så ledsen och arg...Jag känner mig så utanför och inte värd nånting längre..ingen hör av sig ...

Nån som känner igen sig ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 21:32
    Eller nån som kan ge ett tips vad som helst..

• Svar på tråden Tappat alla mina vänner..
  • Nyfiken gul

tyvärr är det så att vissa vänner växer man ifrån då man går åt skilda håll i livet.  Tex om nån får barn och dom andra inte...

Och då får man kanske göra det bästa av det helt enkelt.

Själv har jag accepterat att vissa vänner finns ju kvar men man har inget mer gemensamt mer än ett sporadiskt hej via facebook nån gång i halvåret. Man är inte osams men man har inget mer att säga varandra helt enkelt.

Andra får man bättre kontakt med ju äldre man blir, såna som kanske från början varit vänners vänner osv...

Och man får inte glömma att vännernas egna liv kan påverka vänskapen, det händer saker i DERAS liv som gör att vänskapen inte blir densamma längre.

Och det är inte fel att vidga vyerna och ta kontakt med nya vänner , det passerar alltid nytt folk i ens liv. Ta vara på det och se om nån av dom kan vara en ny bästa vän.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Tappat alla mina vänner..