• dålli

tryckte på en länk på facebook. hjälp!

tryckte på en länk på facebook som heter" this american guy most be stoned to death to doing this to a little girl" och jag kunde inte komma bort från sidan utan blev tvungen att trycka ctrl alt delete för att komma bort men den sitter som fastklistrad på min vägg och går inte att klicka bort.vad gör jag?? den länken verkar vara nån bedragar grej och jag kan inget om detta. vad ska jag göra? har inte lämnat några uppgifter.

• Svar på tråden tryckte på en länk på facebook. hjälp!
  • ForReal

Starta om datorn? Det har väl hängt sig bara. Kan inte låta bli att undra dock, varför du klickade på en länk med det namnet. Låter inte riktigt OK...

• dålli

det var som en youtube film som jag såg på en väns vägg. har inget skydd för tillfället. kan jag vänta med att fixa det i morgon? usch jag får panik för jag googlade på det länken hette och det stod nånstans att det var bluff

• DavidsPappa

Det finns en uppsjö av dom där på facebook och dom flesta är harmlösa, dom kräver dock att dom får lägga till information på din vägg och att du klickar "gilla" på inlägget. Det verkar som om den länken du besöker i första skedet är garmlös, dock har "högerklick" stängts av med javascript. Kan vara att du har en äldre webbläsare som inte kan hantera den koden och därav hänger sig.

• dålli

ah schysst! ska försöka fixa.

• DavidsPappa
    dålli skrev 2010-10-30 11:03:14 följande:
    ah schysst! ska försöka fixa.
    hjälper gärna till. Ett tips kan vara att installera dels firefox och det senaste javakittet frå www.java.com
    då får du en snabb och bra webbläsare som inte lider av samma säkerhetsproblem som internet explorer.
  • Stealth
    DavidsPappa skrev 2010-10-30 11:05:51 följande:
    hjälper gärna till. Ett tips kan vara att installera dels firefox och det senaste javakittet frå www.java.com
    då får du en snabb och bra webbläsare som inte lider av samma säkerhetsproblem som internet explorer.
    Det hade ju inte hjälpt om man inte har tillägg installerat till firefox för att stoppa javascript från att köras.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • CoolJen

Typ alla mina kontakter har klickat på den...fattar inte varför folk går på det där om och om igen...

Svar på tråden tryckte på en länk på facebook. hjälp!