• HWR

Fler i stockholm som väntar barn nr2 i juni-juli 2011

Hej! Jag plussade för en vecka sen :) Bf 29 juni!
    Jag har en dotter sen tidigare på snart 10 månader..så om allt går som det ska kommer det bli 18 månader mellan barnen.
    Finns det fler i stockholm som väntar sitt andra barn? Oavsett om det är tätt mellan barnen eller flera år!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 21:41
    Yoenia BF 18 juni
    Hannaa83 BF 1 juli
    3Jane BF 3 juli
    FamLarsson 17 juli
    redfox BF 31 juli
    Supermajjsan BF 6 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 12:07
    Nya bf-listan

Yoenia BF 18 juni
    3Jane BF 23 juni
    Hannaa83 BF 1 juli
    FamLarsson 17 juli
    redfox BF 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 13:14

Dåså, NU är alla med :)

Yoenia BF 18 juni
    3Jane BF 23 juni
    Hannaa83 BF 1 juli
    FamLarsson 17 juli
    Mii 28 Juli
    redfox BF 31 juli

• Svar på tråden Fler i stockholm som väntar barn nr2 i juni-juli 2011
  • Mii

Jag fick min tid för rul idag. Blev jättebesviken, kommer få vänta ända till 31 mars!!! Kommer vara i v.25 då!! vad hände med rul v.18?? Det är ju för tusan 7 veckor som skiljer :(

• Mii

Ringde till karolinska (där jag ska göra mitt rul) och dom bokade om tiden till februari istället. det hade tydligen blivit nåt fel, så tur att jag ringde! :)

• FamLarsson

Jaa det var ju tur att du gjorde det!=) Har för mig att det finns en orsak att man ska göra RUL mellan v. 18-20?? Jag kommer till exempel att gå in i v. 20 den veckan jag har RUL. Bytte min tid till en senare då jag vill gärna att maken är med under undersökningen...=)

• WiiPoo

Hej! Hur mår alla?

Har inte hängt m på ett tag då jag och sambon separerat  :(
    Så nu är dt massor m möten och jurister osv.. Inte kul alls!

Men men,  va iaf på RUL i tisdags och jag kmr få en liten pojkeHjärta
    Fick BF flyttat till den 19e Juli.

Sen så gör denna underbara foglossning sig påmind mer och mer för varje dag!
    Är dt ngn här som fått foglossning redan?

Jag födde min son på  Huddinge,  fast jag egentligen har sjukt nära till Sös..
    Men ville inte vara där dt var överbelastat och tur va ju dt!
    Är nog en av få som är SUPERNÖJD m hela  förlossning  och BB vistelsen + all personal.
    Så finns möjligheten, då jag nu är ensamstående utan bil, så ska jag försöka föda där  igen!

• Mii

Tråkigt att höra att ni separerat WiiPoo. Men i vissa fall är det nog bästa lösningen.

Jag har mitt RUL imorgon kl 13. ska bli jättespännande. Jag som inbillar mig att jag kanske inte alls är gravid, att jag bara inbillat mig allt.
    Sen blev det klart idag också att vi ska flytta, så nu blir det mycket på samma gång. men bara bra saker, så det känns skönt! :)

• redfox

Tråkigt med separationen, men urkul att höra om RUL, WiiPoo.

Var på AW idag och berättade då för mina arbetskamrater att vi skulle ta reda på könet på måndag då vi har till för RUL, en av tjejerna berättade då att de hade gjort detta och de hade sagt att det skulle bli en tjej, men ut tittade en liten kille. Tycker man hör detta titt som tätt, men hur säker kan man vara?

• HWR

Vad tråkigt med separationen! Men grattis till pojken :D

redfox - tydligen händer det "bara" två gånger om året att "fel" kön ploppar ut..så man behöver nog inte oroa sig :) Men man vet ju aldrig, haha.

Vi är mitt uppe i en flytt här med! På lördag går lasset, härligt!

• redfox
    Hannaa83 skrev 2011-02-24 20:25:26 följan
    redfox - tydligen händer det "bara" två gånger om året att "fel" kön ploppar ut..så man behöver nog inte oroa sig :) Men man vet ju aldrig, haha.
    I hela Sverige, eller på varje sjukhus/mottagning som de gör ul?

Vad roligt med flytten, blir det större? Hus/lägenhet, tell me more.
  • Mii

Jag har hört många historier om att "fel" kön tittar ut. tror det är en felmarginal på typ 20% eller nåt, vilket är ganska mycket. vet dock inte om det är siffror för sverige eller inte. Jag har i alla fall hört flera historier om folk som förväntat sig den ena sorten och ut kommer den andra.

Bäst är nog att fråga BM vid ultraljudet. ibland kan det nog vara svårt att se och då gör dom väl en kvalificerad gissning utefter vad dom ser och i andra fall kanske dom har en jättbra vinkel och kan säga med 99% säkerhet vilket kön det är.

• HWR
    redfox skrev 2011-02-24 20:33:38 följande:
    I hela Sverige, eller på varje sjukhus/mottagning som de gör ul?

Vad roligt med flytten, blir det större? Hus/lägenhet, tell me more.
    Per sjukhus..men ändå, två per år per sjukhus är ju inte sååå mycket :)
    Men när jag har gjort ul så har de alltid varit tydliga med att säga "det ser ut som en flicka men man kan ju aldrig säga till hundra procent". Men jag är inte orolig :)

Vi flyttar faktiskt till mindre, haha. Just nu bor vi i en 4:a och vi kommer flytta imorgon till en 3:a. Men det är i det området vi vill bo, är en hyresrätt, i Åkersberga. Så bye bye Lidingö och lidingöbanan :D det blir nära till mina föräldrar också, vilket är perfekt nu när jag har haft otroligt jobbigt med mycket sammandragningar, migrän och allmänt ont i rygg och mage.
Svar på tråden Fler i stockholm som väntar barn nr2 i juni-juli 2011